طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان

رولت گوشت و بادمجان , طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان , دستور پخت رولت گوشت و بادمجان

رولت گوشت و بادمجان یک غذای بین المللی شیک و زیبا و در عین حال خوشمزه است که در منزل به راحتی تهیه می شود. این غذا را می توان در کنار انواع برنج و نان به عنوان غذا یا پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود. این غذا شکل زیبا و خاصی دارد که می تواند برای مهمانی های خاص تهیه و سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
بادمجان ۵ عدد سایز متوسط
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
پنیر جدار یا پیتزا یا موزارلا به میزان لازم
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه رولت خوشمزه با گوشت و بادمجان در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و پوست می گیریم. باید دقت کرد که که کلاهک بادمجان ها جدا نشود. سپس بادمجان ها را درون آب و نمک قرار می دهیم و ۱ ساعت زمان می دهیم تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

از آب نمک خارج کرده و روی دستمال قرار می دهیم تا خشک شود. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بادمجان ها را درون آن سرخ می کنیم. اگر بخواهیم غذا رژیمی باشد می توان بادمجان ها را در فر یا منقل کباب کرد.

مرحله سوم

بعد از این که بادمجان ها سرخ شد، از طول باز کرده و داخل آن را پنیر و جعفری خرد شده می ریزیم و می بندیم. به اندازه ای باید پنیر بریزیم تا بتوانیم بادمجان ها را کامل ببندیم. اگر بخواهیم رژیمی باشد، از پنیر موزارلا استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده کرده و آب پیاز را می گیریم. سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. به آن نمک و فلفل می زنیم و کامل ورز می دهیم. می توان در این مرحله دو حبه سیر هم رنده کرد که دلبخواه است.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی که گوشت را به خوبی ورز دادیم، یک سلفون را روی سطح کار پهن می کنیم. اندازه یک نارنگی از مواد گوشتی برداشته و روی آن پهن می کنیم. تا جایی باز می کنیم که دور تا دور بادمجان ها را بگیرد.

مرحله ششم

یک بادمجان را روی گوشت قرار داده و با سلفون آن را رول می کنیم تا گوشت کامل بادمجان ها را در بر بگیرد. این مرحله را باید با دقت انجام داد تا مطمئن شویم که کامل رول شده است. اگر خوب انجام نشود حین سرخ کردن وا می رود.

مرحله هفتم

یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم و می گذاریم تا داغ شود. سپس رول ها را درون آن سرخ می کنیم. می توان رول ها را در سینی فر چرب شده در فر قرار داد. برای این کار، از دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد فر استفاده می کنیم.

مرحله هشتم

سپس رول ها را به مدت ۲۰ دقیقه در این دما می گذاریم تا بپزد. وقتی که رول ها کامل پخت یا سرخ شد، لازم است سس تهیه شود. یک پیاز دیگر را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله نهم

سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. دو عدد گوجه را شسته و رنده می کنیم. دو حبه سیر را هم رنده کرده و با گوجه ها به تابه اضافه می کنیم. نمک و فلفل اضافه کرده و می گذاریم تا آب آن کشیده شود و سس غلیظ شود.

مرحله دهم

در این مرحله رول های گوشت را حدود یک ربع درون سس قرار می دهیم تا سس را جذب کند و خوشمزه تر شوند. می توان به جای این سس از سس کچاپ نیز استفاده کرد. سپس آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.