طرز تهیه اشترودل به

اشترودل به , طرز تهیه اشترودل به , دستور پخت اشترودل با میوه به

اشترودل خوراکی خوشمزه خمیری است که انواع مختلف دارد و داخل آن با مواد مختلف پر می ‌شود. با این که اشترودل در اصل یک نوع شیرینی اتریشی است و داخل آن با مواد شیرین پر می ‌شود، ولی می ‌شود آن را با مواد دیگر هم تهیه کرد. اشترودل هات داگ، گوشت و یا مرغ و قارچ از انواع مختلف اشترودل هستند که به عنوان پیش غذای فانتزی درست می ‌شوند. اشترودل اغلب به عنوان شیرینی شناخته می‌ شود. محلی های اتریش معمولا اشترودل به را به عنوان یک دسر با چای یا قهوه سرو می‌ کنند. در طرز تهیه اشترودل به از مواد اولیه ی خوشمزه ای مثل به، گردو استفاده می‌ شود تا این دسر را به یکی از محبوب ترین دسرها تبدیل کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل به در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اشترودل به
به ۱ عدد
گردو خرد شده ۳۰ گرم
چوب دارچین ۱ عدد
شکر نصف پیمانه
آب ۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر یک چهارم پیمانه
رنده پوست پرتقال ۱ قاشق مربا خوری
مواد لازم برای خمیر هزار کاره
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
نمک مقداری
تخم مرغ ۱ عدد
ادویه به مقدار لازم
روغن نصف پیمانه
آرد ۳ تا ۴ پیمانه

طرز تهیه اشترودل به

مرحله اول

برای تهیه اشترودل خوشمزه با به ابتدا خمیر هزار کاره را درست می‌کنیم. خمیر هزار کاره در خیلی از دستور ها مانند پیراشکی، پیتزا، کیک، دونات و غیره استفاده می‌ شود. این خمیر را می‌ توانیم در یخچال نگهداری کنیم، چون بافت و ماندگاری بالایی دارد.

مرحله دوم

خمیر مایه و نمک را به سه چهارم پیمانه آب ولرم اضافه می‌ کنیم. درب ظرف را بسته و ۵ دقیقه استراحت می ‌دهیم. سپس در ظرفی جداگانه تخم مرغ را شکسته و به آن نمک و ادویه اضافه می‌کنیم. سپس روغن و خمیر مایه را اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

آرد را کم کم روی مواد الک می‌ کنیم، به اندازه ای که خمیر به دست نچسبد. نهایتاً در جای گرم ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت می‌ دهیم. می‌توانیم از سس سیر تیز روی خمیر استفاده کنیم.به این صورت که سیر را خمیر می‌ کنیم.

مرحله چهارم

سپس به آن کمی نمک، سس مایونز، ریحان، جعفری و کمی ترخون می ‌زنیم و میکس می ‌کنیم. به را رنده می ‌کنیم و در تابه می ‌ریزیم. شکر را روی آن ریخته چوب دارچین، رنده پوست پرتقال و آب را به آن اضافه می ‌کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی حرارت متوسط قرار می‌ دهیم تا کاراملی و پخته شود. در ادامه خمیر را روی سطحی باز می ‌کنیم. وسط آن را از مواد پر می‌ کنیم و روی آن گردوی خرد شده می ‌ریزیم. کناره های خمیر را با چاقو برش های مورب می ‌زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به صورت بافت می ‌پیچیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس اشترودل ها را روی آن قرار می دهیم. بعد از پیچیدن خمیر و قبل از زدن رومال زرده، آن را حتماً ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت می‌ دهیم.

مرحله هفتم

بعد از این که خمیر ها استراحت کرد، زرده تخم مرغ را با شیر داخل یک کاسه کوچک مخلوط کرده، سپس روی خمیر پیچیده شده رومال زرده می ‌زنیم و مقداری کنجد می ‌پاشیم. فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم می ‌کنیم.

مرحله هشتم

و آن ها را در طبقه وسط فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه می‌گذاریم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا از داغی بیفتد. از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم. به جای به می‌توانیم از سیب یا شکلات استفاده کنیم.