طرز تهیه پاستا کمربندی

پاستا کمربندی , طرز تهیه پاستا کمربندی , دستور پخت ماکارونی کمربندی با سوسیس

پاستا غذای ایتالیایی است که تهیه آن فوت و فن خاص خودش رو دارد. پاستا از غذاهای محبوب بچه ها و حتی بزرگ ترها است. این غذا را می ‌شود با سس های مختلف درست کرد. پاستا یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که انواع بسیار متنوعی دارد. جالب است که ماکارونی ما ایرانی ها و لازانیا هم یک نوع پاستا محسوب می ‌شوند، که از غذاهای معروف کشور ایتالیا است. پاستا کمربندی هم چون رشته های ماکارانی داخل سوسیس فرو می ‌رود به پاستای کمربندی مشهور است. این پاستا به دلیل ظاهر زیبا و خاصی که دارد برای بچه ها مطلوب است و می توان در مهمانی ها و جشن های تولد آن را تهیه و سرو نمود. در این دستور از سس ماکارونی استفاده شده است اما می توان به دلخواه از هر سسی استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا کمربندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی ۱ بسته
سوسیس ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
روغن به میزان لازم
نمک ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا نصف قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پاستا کمربندی

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه و مخصوص به روش کمربندی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را اضافه کرده و در روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده و یا سویای مزه دار شده را به آن اضافه می‌ کنیم.کمی که تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه می‌ کنیم.

مرحله سوم

سوسیس ها را به صورت حلقه ای با ضخامت ۱ سانتیمتر برش می زنیم و رشته های ماکارونی را در حلقه های سوسیس فرو می ‌بریم. سپس درون یک قابلمه می ‌چینیم. مقداری آب در قابلمه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا بپزد.

مرحله چهارم

سپس مایه گوشتی آماده شده را روی آن می‌ریزیم. درب ظرف را می ‌بندیم و بعد از ۱۵ دقیقه سرو می‌ کنیم. به جای گوشت چرخ کرده می‌توان از سویای مزه دار شده در پیاز داغ استفاده کرد. همچنین می توان از کنسرو سس ماکارونی آماده نیز استفاده کرد.