طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

پاپ کورن کاراملی , طرز تهیه پاپ کورن کاراملی , دستور پخت پاپ کورن کاراملی

پاپ کورن کاراملی یک خوراکی سالم و خوشمزه برای کودکان و بزرگسالان است. پاپ کورن یا پفیلا یکی از خوراکی‌ های مفید و لذیذی است که می‌ تواند جایگزین خوراکی ‌های مضری باشد که بچه‌ها به آن علاقه دارند. پاپ کورن مورد علاقه بزرگ و کوچک است و اگر بتوان آن را در خانه تهیه کرد، می ‌تواند به راحتی جایگزین خوراکی ‌های مضر شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاپ کورن کاراملی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاپ کورن کاراملی
ذرت مخصوص پاپ کورن نصف پیمانه
روغن ۱ قاشق غذا خوری
کره ۱۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
خامه نصف پیمانه

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

مرحله اول

برای تهیه پاپ کورن خوشمزه با طعم کاراملی در ابتدای کار، داخل قابلمه روغن ریخته و ذرت ها را در آن می ‌ریزیم و درب آن را می ‌بندیم. قابلمه را روی شعله حرکت می ‌دهیم تا ذرت ها نسوزند. بعد از شکفته شدن، قابلمه را از روی شعله بر می‌داریم.

مرحله دوم

مقداری شکر در قابلمه دیگر می‌ ریزیم به طوری که سطح آن صاف باشد. روی شعله قرار می‌ دهیم و به هیچ عنوان هم نمی ‌زنیم. در غیر این صورت مثل نبات سفت می‌ شود. تا زمانی که لایه زیرین شکر ذوب شود.

مرحله سوم

پس از ذوب شدن لایه زیرین هم می ‌زنیم و کره را اضافه می‌ کنیم و پس از ذوب شدن کره، خامه را اضافه می ‌کنیم. زمانی که ترکیب یکدست شد آن را روی پاپ کورن ها می ‌ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس بعد از این که خنک شد، در ظرف مناسب سرو می ریزیم.