طرز تهیه کتلت پیاز

کتلت پیاز , طرز تهیه کتلت پیاز , دستور پخت کتلت پیاز

کتلت از خانواده کوکو و شامی است که با ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجت مختلف آماده می شود. درکتلت بعد از ترکیب مواد و سبزیجات خرد شده، در روغن سرخ می شود و در کنار گوجه و خیار شور و انواع نان سرو می شود. کتلت پیاز، یکی از انواع این کتلت ها است که با ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجات و حبوبات در کنار پیاز فراوان تهیه می شود. پیاز خاصیت ضد عفونی دارد و سرشار از ویتامین سی است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود. این کتلت بسیار خوشمزه را می توان به راحتی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کتلت پیاز
نخود پخته ۱۰۰ گرم
پودر مغز گردو ۳ قاشق غذا خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
زعفران پودر شده ۱ قاشق چای خوری
جعفری ساطوری شده ۳۰ گرم
نمک ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل سفید یک سوم قاشق چای خوری
پیاز خام رنده شده ۵ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کتلت پیاز

مرحله اول

برای تهیه کتلت خوشمزه و مخصوص پیاز در ابتدای کار، نخود را از شب قبل در آب ولرم خیس می کنیم و در صورت امکان چند بار آبش را تعویض می کنیم. سپس با همان آب می گذاریم تا بپزد و بعد آبکش می کنیم.

مرحله دوم

نخود ها را درون غذا ساز می ریزیم. گردو و جعفری را به آن اضافه کرده و با غذا ساز آن را پوره می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. گوشت چرخ کرده و زعفران و پودر دارچین و زنجبیل و نمک و فلفل سفید را به آن اضافه می کنیم. تخم مرغ را هم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس به مواد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا یک مایه کتلت یک دست بوجود آید. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا داغ شود.

مرحله چهارم

کتلت ها را در دست شکل داده و درون تابه سرخ می کنیم. یک طرف آن که سرخ شد، آن را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز پخته و سرخ شود. سپس در یک ظرف مناسب در کنار گوجه تازه و هویج پخته شده و جعفری تزیین و سرو می کنیم.