11111111111 تشریح آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر در زلزله بندر گناوه – معرف
🌟 اجتماعی

تشریح آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر در زلزله بندر گناوه

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قوسیان مقدم سخنگو و دبیر جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بعد از زلزله روز بیست و نهم فروردین ماه، ساعت ۱۱:۱۱، تا کنون مصدومی به آن صورت در روستا‌هایی که تحت تاثیر زلزله بوده اند نداشته ایم و تنها ۵،۶ نفر به صورت سطحی مصدوم شده اند.

قوسیان مقدم گفت: طبق بررسی‌هایی که به عمل آمده، در منازلی که قابل سکونت نبودند و ترک خوردگی‌ها زیاد بود، چادر‌های امدادی را توزیع کرده اند. روز اول حدود ۷۱ دستگاه چادر و روز دوم ۸۰ دستگاه چادر توزیع شد.

وی افزود: ما هم چنان آمادگی داریم در صورتی که منازل قابل سکونت نباشند، بحث اسکان اضطراری را انجام دهیم. تقریبا ۲۵۰ مورد توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته را داشته ایم.

قوسیان مقدم در ادامه گفت: مسئله و مشکلی که الان در منطقه داریم، این است که پس لرزه‌ها یک مقدار زیاد هستند. تا کنون تقریبا ۱۰۰ پس لرزه احساس شده است. بعضی از پس لرزه‌ها بالای ۴ ریشتر هستند و این باعث وحشت عمومی می‌شود.

وی تصریح کرد: نیرو‌های امدادی ما از زمان وقوع زلزله، در دو شبانه روز گذشته در حال تلاش هستند و در منطقه حضور دارند و کمک رسانی‌ها ادامه دارد. طبق صحبت با مدیرعامل استان بوشهر، قرار بر این است که اگر باز هم جایی چادر لازم شد، توزیع شود.

سخنگو و دبیر جمعیت هلال احمر افزود: در بحث اسکان اضطراری و تغذیه ۷۲ ساعته، موجودی انبار‌ها را در همان روز اول ارزیابی کردیم و انبارهایمان شارژ شده اند تا بتوانیم جوابگو باشیم. اما مشکلی که داریم، همان بحث پس لرزه‌ها و امنیت روانی است که تیم‌های امدادی ما دارند روی آن کار می‌کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: از روز گذشته، نیرو‌های ما در حال ارزیابی خسارت هستند و مسئولان نیز از روستا‌ها بازدید کرده اند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *