طرز تهیه کوکو گردو

طرز تهیه کوکو گردو کوکوی گردو بهونه کتلت گردو کوکو گردوی صبحانه شاه کوکو کوکو گردو نی نی سایت

کوکوی گردو یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی شمال کشور است که در شهرهای شمالی به همراه خورش فسنجان سرو می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو گردو در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گردوی آسیاب شده ۲ پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
تخم مرغ ۸ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱٫۵ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱٫۵ قاشق چایخوری
روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو گردو

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی را به همراه یک لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود. در ادامه پیاز را با رنده ریز می کنیم و با فشار دست آب پیاز را می گیریم و پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی پخت، پوستش را می گیریم و آنرا هم رنده کرده و به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و پس از آن گردوی آسیاب شده ( گردو را پودر نکنید ) را به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه ادویه ها را به همراه شکر و بکینگ پودر اضافه می کنیم و در حدی که با هم مخلوط شوند مواد را هم می زنیم. توجه داشته باشید که شکر طعم این کوکو را شیرین نمی کند و به هیچ شکر را از مواد آن حذف نکنید.

مرحله چهارم

حالا در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و اجزاه می دهیم یک سمت کوکو سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود، سپس به همراه نان سرو کنید.