طرز تهیه کیک لاوا

کیک لاوا , طرز تهیه کیک لاوا , دستور پخت کیک لاوا چاکلت

کیک لاوا یک دسر فرانسوی است. گرچه آمریکایی‌ ها ادعای درست کردن این دسر را دارند. دلیل نامگذاری این کیک این است که بعد از پخت با اولین برش مایه داخل کیک مانند مواد مذاب کوه آتشفشان سرازیر می ‌شود. به همین دلیل به آن کیک آتشفشان هم می ‌گویند. لاوا به معنی مواد مذاب است. زمان بودن در فر‌ خیلی‌ مهم است، چون اگر زیاد در فر‌ بماند، وسط کیک هم سفت می‌شود و وقتی‌ کیک را برش داده می‌شود شکلات آب شده از کیک بیرون نمی‌ ریزد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لاوا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک لاوا
آرد سفید ۱۲۰ گرم
شکر نصف پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۰۰ گرم
شکلات تلخ ۶۰ گرم
شکلات شیری ۶۰ گرم
کاکائو ۲۰ گرم

طرز تهیه کیک لاوا

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص لاوا ابتدا شکلات تلخ را به همراه شکلات شیری و کره درون یک کاسه می ریزیم و به روش بن ماری روی بخار کتری، ذوب می‌کنیم بعد چند دقیقه صبر می‌کنیم تا به خوبی خنک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله کف و دیواره قالب مورد نظرمان را با کره به خوبی چرب می ‌کنیم و با پودر کاکائو می ‌پوشانیم و حدود ۱۰ دقیقه داخل یخچال می‌ گذاریم. شکر را با زرده ها و تخم مرغ ها می ‌زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله سوم

روی مخلوط تخم مرغ، آرد را الک می‌ کنیم و با لیسک مخلوط می‌ کنیم. شکلات ها و کره را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و داخل قالب می‌ریزیم و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد، قرار می ‌دهیم.