طرز تهیه کیوسکی مرغ

کیوسکی مرغ , طرز تهیه کیوسکی مرغ , دستور پخت کیوسکی مرغ

کیوسکی مرغ یک غذای فست فودی مرغ است که به راحتی در فر تهیه و سرو می شد. این غذا را می توان به عنوان فینگر فود در مهمانی ها سرو نمود. از آنجا که داخل رول مرغ از اسفناج استفاده شده است، این غذا بسیار مقوی است و چون سرخ نشده است، سالم نیز هست و می توان برای کودکان و نوجوانان تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیوسکی مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۱ عدد
فیله مرغ ۸ تکه
اسفناج خرد شده ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد کوچک
سیر ۲ حبه
کره ۵۰ گرم
پنیر ۱ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری به مقدار لازم

طرز تهیه کیوسکی مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیوسکی خوشمزه و مخصوص با مرغ در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را ریز خرد یا با رنده درشت رنده می کنیم. سپس یک تابه را روی حرارت قرار داده و با کمی روغن می گذاریم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را له کرده و به آن اضافه می کنیم. کمی تفت خورد و بوی آن خارج شد، اسفناج های ساطوری شده را اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

وقتی اسفناج ها به خوبی تفت داده و پخته شد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. در ادامه روی مرغ ها را مقداری نمک و فلفل سیاه می پاشیم و با بیفتک کوب آن را می کوبیم تا کمی نازک شود و راحت تر بپزد.

مرحله چهارم

سپس یک کاسه مناسب برداشته و کره را به همراه پنیر و مخلوط اسفناج تفت داده شده با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود. از آن مقداری روی فیله ها می ریزیم و آن را رول می کنیم و با خلال دندان نگه می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ ها را درون تخم مرغ می غلتانیم تا کاملا آغشته شوند، سپس به ظرف حاوی آرد سوخاری منتقل کرده و به طور کامل آغشته می کنیم. درون یک ظرف گذاشته و به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم.

مرحله ششم

بعد از این که استراحت کرد، خلال ها را در آورده و کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و مرغ ها را درون سینی فر قرار می دهیم. سینی فر را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا بپزد.