طرز تهیه اسلایس کاسترد شکلاتی

اسلایس کاسترد شکلاتی , طرز تهیه اسلایس کاسترد شکلاتی , دستور پخت اسلایس کاستارد شکلاتی

اسلایس کاسترد شکلاتی از شیرینی های شکلاتی بسیار خوشمزه است و خوردن آن با یک فنجان چای خیلی لذت بخش خواهد بود. پودر کاسترد نوعی پودر آماده و شبیه به نشاسته ذرت است که از آن برای تهیه دسر و یا انواع کرم ‌ها استفاده می ‌شود و می توان از آن به عنوان یک دسر ساده و خوشمزه در مهمانی و یا برای تزیین انواع کیک و شیرینی استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس کاسترد شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس کاستارد شکلاتی
کره بدون نمک تکه تکه شده ۱۱۳ گرم
شکر دانه ریز ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۳۰ گرم
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ زده شده ۱ عدد
بیسکویت خرد شده ۱۷۰ گرم
بادام ریز خرد شده ۷۶ گرم
پودر نارگیل ۸۳ گرم
مواد لازم برای لایه میانی
کره نرم شده ۱۱۳ گرم
خامه سنگین (۳۵ درصد چربی) ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
پودر کاستارد ۲ قاشق غذا خوری
پودر قند ۲۱۰ گرم
مواد لازم برای لایه رویی
شکلات نیمه شیرین خرد شده ۱۱۳ گرم
کره ۲۸ گرم

طرز تهیه اسلایس کاسترد شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه اسلایش خوشمزه کاستارد شکللاتی در ابتدای کار، یک ظرف در ابعاد ۸ در ۸ اینچ را با کره چرب می‌ کنیم و کاغذ روغنی کف آن می‌ اندازیم و آن را کنار می ‌گذاریم. برای لایه اول کره را به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب می‌ کنیم.

مرحله دوم

سپس از روی ظرف آب جوش بر می ‌داریم. شکر، پودر کاکائو و نمک را به آن اضافه کرده و مخلوط می ‌کنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. یک کاسه دیگر برداشته و تخم مرغ را درون آن می شکنیم و هم می زنیم تا از لختگی در آید.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ را به مواد کره ای کم کم اضافه کرده و با لیسک سریع هم می زنیم. در ادامه ظرف مخلوط کره و تخم مرغ را روی بخار آب جوش می‌ گذاریم تا گرم شود و بپزد و مخلوط کاملاً غلیظ شود. باید مدام هم بزنیم.

مرحله چهارم

بعد آن را از روی بخار آب جوش برداشته و بیسکویت خرد شده، نارگیل و بادام را به آن اضافه می ‌کنیم. آن را هم می زنیم تا کاملاً یکدست شود. در ادامه مخلوط را در ظرفی که آماده کرده‌ایم می ریزیم و به خوبی فشرده می ‌کنیم.

مرحله پنجم

مواد را تا زمان آماده شدن لایه دوم، در یخچال می‌ گذاریم. هنگام افزودن لایه دوم لایه پایین نباید گرم باشد. برای لایه دوم اگر از پودر کاستارد استفاده می‌کنیم به سادگی پودر قند، کره، پودر کاستارد و ۲ قاشق خامه را اضافه کرده و هم می‌ زنیم.

مرحله ششم

اگر خیلی سفت است یک قاشق غذاخوری دیگر خامه اضافه می ‌کنیم تا کمی رقیق شود. در ادامه آنقدر با همزن می ‌زنیم تا کاملاً نرم و یکدست شود. در صورت تمایل می توان به جای کاسترد از شیرخشک و وانیل استفاده کرد.

مرحله هفتم

به جای کاسترد، به یک چهارم پیمانه شیر خشک ، سه قاشق غذاخوری خامه سنگین اضافه کرده و با همزن می ‌زنیم تا شیرخشک در خامه حل شود. کره، پودر قند و وانیل را به آن اضافه می ‌کنیم و مانند روش قبل با همزن می ‌زنیم تا سبک و نرم شود.

مرحله هشتم

مخلوط را روی لایه اول می ‌ریزیم و صاف می‌ کنیم. سپس در فریزر می‌ گذاریم. در غیر این صورت شکلات گرم می تواند این لایه را ذوب کند. برای لایه سوم شکلات نیمه شیرین را به همراه کره و به روش بن ماری ذوب می‌ کنیم.

مرحله نهم

در مرحله پایانی شکلات ذوب شده را روی لایه دوم می ‌ریزیم و سریع سطح آن را صاف می‌ کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. در آخر اسلایس را به صورت مربع برش می ‌زنیم. بهتر است قبل از سرو آن را به دمای اتاق برسانیم.