طرز تهیه کوکی تویکس

کوکی تویکس , طرز تهیه کوکی تویکس , دستور پخت کوکی توئیکس

کوکی توئیکس نوعی شیرینی خشک و خوش طعم است که از شکلات تویکس الهام گرفته شده است. این کوکی تشکیل شده از یک لایه بیسکویتی و یک لایه کاراملی است و در صورت دلخواه می ‌توان روی شیرینی را با شکلات تزئین کرد. این شیرینی طعم فوق العاده‌ ای دارد و درست کردن آن بسیار ساده است و طعم کاراملی و فوق العاده آن باعث می ‌شود که مورد توجه همه باشد. این شیرینی را می‌ توان برای عصرانه یا دورهمی یا مناسبت‌ های مختلف مثل عید نوروز، برای شیرینی عید آماده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی تویکس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی تویکس
کره هم دمای محیط ۱۵۰ گرم
آرد شیرینی پزی ۲۰۰ گرم
پودر قند یا شکر ۶۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
تافی کاراملی ۲۰۸ گرم
خامه صبحانه ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکی تویکس

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه تویکس در ابتدای کار، خمیر را آماده می کنیم. برای آماده کردن خمیر، کره به دمای محیط رسیده و پودر قند الک شده را داخل ظرفی می ‌ریزیم و با دور کند همزن مخلوط می‌ کنیم تا پودر قند جذب کره شود و هیچ دانه پودر قندی باقی نماند.

مرحله دوم

در این مرحله با دور تند همزن به مدت یک دقیقه هم می ‌زنیم تا مواد به طور کامل ترکیب و یکدست شوند. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می ‌کنیم و حدود ۳۰ ثانیه دیگر مواد را با همزن مخلوط می‌ کنیم تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

بعد آرد را داخل مواد الک می‌ کنیم و با قاشق مخلوط می ‌کنیم و به خورد هم می‌ دهیم تا مواد به شکل خرده نان در بیاید و بعد کم کم با نوک انگشتان خمیر را جمع می کنیم تا در نهایت یک خمیر یکدست و لطیف داشته باشیم.

مرحله چهارم

چون داخل خمیر از کره استفاده شده به هیچ عنوان از کف دست برای جمع کردن خمیر استفاده نمی ‌کنیم و همچنین خمیر را بیش از حد ورز نمی ‌دهیم.چون حرارت کف دست و ورز زیاد باعث می ‌شود که خمیر به روغن بیفتد.

مرحله پنجم

در نهایت بعد از پخت، شیرینی سفت و خشک می شود و کیفیت مطلوبی ندارد. خمیر آماده شده را داخل نایلون فریزری قرار می‌ دهیم و کمی با دست مسطح می‌ کنیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت می ‌دهیم.

مرحله ششم

سپس خمیر را مابین دو کاغذ روغنی به ضخامت ۳ الی ۴ میل با وردنه باز می‌ کنیم. سعی می‌کنیم که ضخامت خمیر در هر سمت یکسان و برابر باشد. بعد با کاتر دلخواه شیرینی را قالب می‌زنیم. از قالب طرح دار برای این شیرینی استفاده کردیم.

مرحله هفتم

اگر احساس کردیم که غالب به خمیر می چسبد، کاتر را داخل آرد می ‌زنیم و چند بار به آرامی روی صفحه کار می‌کوبیم تا آرد اضافی آن بریزد و بعد قالب می‌ زنیم. اگر کاتر تو خالی مناسب برای این شیرینی نداشته باشیم مقداری از خمیر شیرینی را بر می‌داریم.

مرحله هشتم

سپس داخل دست گرد می‌کنیم و کمی با دست فشار می‌دهیم تا مسطح تر شود و بعد با یک وسیله گرد مثل پشت کاتر، روی شیرینی را فشار می‌دهیم تا فضای توخالی روی خمیر شکل بگیرد و بقیه شیرینی ها را هم به این ترتیب آماده می ‌کنیم.

مرحله نهم

اما سعی کنیم همه شیرینی ها یک اندازه باشد. شیرینی ها را بعد از کاتر زدن داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است، می ‌چینیم و کمی فاصله بین آن ها قرار می‌ دهیم. سینی را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌ دهیم تا شیرینی ها استراحت کنند.

مرحله دهم

سپس سینی را در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌پزیم. زمان گفته شده در فرهای مختلف متفاوت است. وقتی شیرینی ها کمی تغییر رنگ داد و طلایی شد، می ‌توان آنها را از فر خارج کرد.

مرحله یازدهم

اجازه می‌ دهیم شیرینی ها داخل سینی کاملاً خنک شود و قبل از خنک شدن به هیچ وجه جابجا نشوند چون باعث خرد شدن کوکی ها می‌شود. بعد از خنک شدن کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا می‌ کنیم و روی صفحه کار می‌ گذاریم.

مرحله دوازدهم

برای آماده کردن لایه کاراملی، تافی کاراملی را داخل ظرفی می‌ ریزیم. برای این شیرینی می‌ توان از هر تافی کارامل دلخواهی استفاده کردد. روی حرارت بن ماری قرار می دهیم تا کمی نرم شود و بعد خامه صبحانه را به آن اضافه می‌ کنیم.

مرحله سیزدهم

سپس روی حرارت به روش بن ماری مخلوط می ‌کنیم تا در نهایت یکدست و صاف شود. توجه کنیم که آب شدن تافی ها و یکدست شدن آن با خامه نسبت به آب کردن شکلات زمان بیشتری می ‌برد و به هم زدن بیشتری احتیاج دارد.

مرحله چهاردهم

پس حوصله به خرج می ‌دهیم تا سس کاراملی کاملاً یکدست شود. وقتی که سس یک دست شد، از روی حرارت بر می ‌داریم و اجازه می‌ دهیم کمی از دما بیفتد و بعد داخل قیف یکبار مصرف می ‌ریزیم.

مرحله پانزدهم

سپس فضای داخل شیرینی ها را با سس کاراملی به صورت کامل پر می کنیم و اجازه می ‌دهیم کمی بماند تا خودش را بگیرد. توجه داشته باشید که در صورت دلخواه می توان مقداری شکلات شیری یا تلخ را آب کرد و داخل قیف می ریزیم.

مرحله شانزدهم

و به حالت خط های قبلی و رفت و برگشتی روی شیرینی ها رو بریزیم تا زیباتر شود و یا روی قسمت کاراملی شکلات خرد شده بپاشیم. شیرینی های آماده را داخل ظرف در دار نگهداری می‌ کنیم و موقع سرو آن ها را روی هم نمی چینیم چون به هم می‌چسبد.