خواص سیر

خواص سیر برای مردان برای کبد و عسل هنگام خواب قبل از خواب برای پوست ناشتا قورت دادن خام برای معده

سیر یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که در گذشته برای درمان انواع عفونت ها مورد استفاده قرار می گرفته است، برای آشنایی بیشتر با مضرات و خواص پیاز در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های سیر

سرماخوردگی و آنفلونزا

سیر به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مثل آلیسین دارای خواص ضد باکتریایی می باشد، علاوه بر این مصرف سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های عفونی و ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

درمان دندان درد

یکی از خاصیت های شناخته شده سیر برای عموم درمان درد دندان و لثه می باشد. اگر از درد در ناحیه دندان ها و لثه های رنج می برید می توانید تسکین و درمان کامل درد سیر تازه را از وسط برش بزنید و روی محل درد ماساژ دهید.

پیشگیری از پوکی استخوان

زنانی که در دروان یائسگی به سر می برند با خطر پوکی استخوان مواجه هستند و برای پیشگیری از پوکی استخوان بهتر است سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند. مصرف سیر می تواند کمبود استروژن را در خانم های یائسه جبران کند و به همین دلیل باعث می شود خطر ابتلا به پوکی استخوان کاهش یابد.

پیشگیری از آلزایمر

بیماری هایی مثل زوال عقل و آلزایمر به دلیل آسیب های اکسیداتیو به وجود می آیند. سیر به دلیل وجود انتی اکسیدان های قوی می تواند از آسیب های اکسیداتیو جلوگیری کند و به همین دلیل باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مثل زوال عقل و آلزایمر می شود.

درمان یبوست

همانطور که می دانید سیر به عنوان یک آنتی باکتری طبیعی بسیار قوی شناخته می شود و به همین جهت برای پا کسازی روده ها از انواع باکتری های مضر بسیار مفید است. اگر به یبوست مبتلا هستید می توانید روی کمک سیر برای پاک سازی روده ها حساب کنید.

درمان عفونت چشم

یکی دیگر از خاصیت های سیر این است که می تواند به درمان عفونت در ناحیه چشم و تورم های ناشی از عفونت در اطراف چشم کمک کند. جالب است بدانید که سیر منبع غنی از ویتامین C ، سلنیوم و کورستین است که همه این مواد برای درمان عفونت های چشمی مفید هستند.

درمان گوش درد

برای درمان گوش درد ناشی از عفونت هم می توانید از سیر استفاده کنید. روغن طبیعی سیر علاوه بر اینکه دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و ضد قارچی می باشد، حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که می تواند به درمان گوش درد کمک کند.

لاغری و کاهش وزن

مصرف سیر برای کاهش وزن بسیار مناسب است زیرا علاوه بر اینکه باعث کاهش اشتها می شود می تواند روند چربی سوزی را افزایش دهد. اگر می خواهید از شر توده های چربی شکمی راحت شوید حتما سیر را در رژیم غذایی خود جای دهید.

درمان جوش صورت

یکی از خواص مهم سیر این است که می تواند مانند آنتی باکتریال طبیعی عمل کمک کند و به همین دلیل برای رفع جوش های صورت بسیار مفید است. علاوه بر این، سیر حاوی منابع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد.

برای درمان خانگی جوش های صورت و اکنه با سیر می توانید از ماسک سیر و ماست استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۵ حبه سیر را پوست گرفته، سپس آنها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در ادامه یک قاشق ماست چکیده به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند. این ماسک را روی صورت بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس انرا با آب سرد بشویید.

زیان های سیر

مشکلات گوارشی

اگر دارای مشکلات گوارشی مثل معده درد هستید، یا اینکه دارای معده حساس و ضعیفی هستید بهتر است سیر را به صورت پخته شده مصرف کنید، زیرا مصرف سیر خام می تواند باعث تشدید مشکلات در دستگاه گوارش شود.

مسموم شدن کبد

یکی دیگر از مشکلاتی که مصرف سیر خام ( در صورتی که بیش از حد تعادل مصرف شود ) می تواند برای بدن ایجاد کند این است که باعث مشکلات کبدی و مسمومیت کبد شود. توصیه می شود کسانی که مشکلات کبدی دارند از مصرف بیش از حد سیر پرهیز کنند.