طرز تهیه پالاک چیکن

پالاک چیکن , طرز تهیه پالاک چیکن , دستور پخت پالاک چیکن

پالاک چیکن یک خورش یا خوراک مرغ است که یک غذای اصیل هندی و مربوط به شمال هندوستان می باشد. در این غذا مانند غذاهای دیگر هندی از ادویه های معطر زیادی استفاده می شود. از این رو این غذا بسیار خوش طعم و عطر است. این خوراک یا خورش را می توان در کنار نان یا برنج سرو نمود. پالاک به معنی برگ سبز یا اسفناج است که در این غذا به کار برده شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پالاک چیکن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برگ اسفناج ۲۵۰ گرم
روغن و کره به مقدار لازم
چوب دارچین ۱ تکه
برگ بو ۲ عدد
میخک ۳ عدد
هل سبز شکسته سه عدد
پیاز درشت ۱ عدد
سیر و زنجبیل تازه رنده شده ۱ قاشق غذا خوری
چیلی سبز ۳ عدد
زردچوبه یک چهارم قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز یا فلفل کشمیری ۱ قاشق چای خوری
درام ماسالا ۱ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی ۱ عدد
ران مرغ ۵۰۰ گرم
نمک به مقدار لازم
شنبلیله خشک ۱ قاشق غذا خوری
خامه ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پالاک چیکن

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه و مخصوص هندی پالاک چیکن در ابتدای کار، لازم است اسفناج ها را بلانچ کنیم. برای این کار برگ اسفناج ها را جدا کرده و می شوییم. سپس یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

سپس اسفناج ها را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا دو دقیقه بجوشد. قوری آب کش کرده و درون ظرف یخ منتقل می کنیم. وقتی که خنک شد داخل صافی ریخته تا آب آن کامل خارج شود. سپس پوره می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

یک قابلمه برداشته و با کمی روغن و کره روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس چوب دارچین و برگ بو و میخک و هل سبز شکسته را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی رنگ شود. در ادامه سیر و زنجبیل رنده شده را به همراه چیلی سبز خرد شده به آن اضافه می کنیم تا بو و عطر سیر به مشام برسد.

مرحله پنجم

زردچوبه و پودر تخم گشنیز و فلفل قرمز و گرام ماسالا را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. گوجه فرنگی را شسته و خیلی ریز خرد می کنیم یا آن را رنده و یا پوره می کنیم. سپس به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند و به روغن بیفتد.

مرحله ششم

در این مرحله ران مرغ را خرد کرده و به آن اضافه می کنیم تا تفت بخورد و تغییر رنگ پیدا کند. در این مرحله مقداری آب و نمک به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم تا بپزد. بعد از پخت نباید خیلی آبکی باشد.

مرحله هفتم

وقتی که مرغ ها پخته شد، پوره اسفناج را اضافه می کنیم. بهتر است از این به بعد خیلی حرارت نبیند تا رنگ اسفناج تیره نشود. شنبلیله خشک و خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و سرو می کنیم.