? اجتماعی

تداوم راه حضرت زینب (س) به دوش فرزندان شهداست

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولین همایش سراسری بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر مدافع حرم اظهار کرد: تاریخ تمدن‌های بشری قبل از ظهور اسلام، مملو از صفحات سیاه علیه زنان است.

وی افزود: قبل از اسلام، بزرگترین ظلم و ستم‌ها به زنان و دختران وارد می‌شد و حتی در عرب جاهلیت، دختران را زنده به گور می‌کردند.

اوحدی یادآور شد: بعد از اسلام، شاهد نقش پررنگ زن بودیم؛ آنچنان که اولین شهید اسلام سمیه بود. فرزند پیامبر (ص) دختر شد و حضرت زینب (س) در اوج کمال، حماسه عاشورا را به گوش مردم رساند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا سال هاست که به دنبال ایجاد غده ای چرکین در خاورمیانه بوده است و در نهایت فتنه بزرگ داعش را به وجود آورد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دختران شهدای مدافع حرم گفت: ما به شما نیاز داریم. امروز، تداوم راه حضرت زینب (س) به دوش فرزندان شهدا است و رسالت شما نقل حماسه های پدرانتان و جلوگیری از تحریف است که وظیفه ای بسیار تاریخی و سنگین است.

وی تصریح کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، هدف نهایی در گام دوم انقلاب، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این هدف با نقش زن و دختر صورت می گیرد.

در همایش بزرگداشت مقام دختران شاهد و ایثارگر با حضور زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، که همزمان در سراسر کشور به صورت وبینار برگزار شد، از ۴۰۰ دختر شاهد و ایثار تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *