🌟 فرهنگی

آیین رونمایی از کتاب «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب اللهی» برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از کتاب «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب اللهی» صبح امروز در دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار شد. قندهاری، مدیر عامل انتشارات انقلاب اسلامی در این مراسم، گفت: یکی از کار‌هایی که در دستور کار انتشارات انقلاب اسلامی قرار دارد، باز آفرینی هویت رهبری و فرم کتاب‌های این انتشاراتی است.

وی افزود: پیش از این انتشارات انقلاب اسلامی لگوی مشخصی نداشت و محسن نجابتی نشان این انتشاراتی را طراحی شد. در این نشان، حرف الف سه بار تکرار می‌شود. کتاب رجل سیاسی دومین کتابی است که نشان انقلاب را روی آن درج کرده ایم.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی، گردآورنده کتاب رجل سیاسی با اشاره به اینکه مرحله سوم انقلاب اسلامی، تشکیل دولت اسلامی است، بیان کرد: دولت اسلامی اهم از مجریه، قوه قضاییه و مقننه است. این قوا سیاستمدارانی می‌خواهد که باید در حجم وسیع‌تر تعریف شود. باید برای تعریف در نظام تربیت هدف و خروجی آن ترسیم شود. مهمترین منبع در این باره بیانات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری، در قامت ولایت فقیه، سکان داری نظام را در اختیار دارند. برای ترسیم رجل سیاسی به فرمایشات ایشان مراجعه کردیم. کتاب از یک فهرست بلند بالا و محتوایی کوتاه تشکیل شده است. در هفت فصل مواردی را ذکر کردیم که یک رجل سیاسی باید واجد آن‌ها باشد یا به سمت آن‌ها حرکت کند.

نویسنده کتاب رجل سیاسی ادامه داد: فهرست کتاب رجل سیاسی می‌تواند یک آدرسی برای شناخت لازم از سیاستمدار تراز معارف اسلامی باشد. از جمله فصل‌های کتاب می‌توان به ایمان، تفکر انسان محور، شناخت فاکتور‌های لازم برای سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی، شاخص‌های سیاستمدار، وظایف سیاستمدار و الگو‌های سیاستمدار اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ادامه داد: اولین الگوی ما در زمینه نگارش این کتاب، بیان ویژگی‌های یک سیاستمدار تراز حکومت اسلامی، از حضرت علی گرفته تا امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی است. در فصل هفتم کتاب جلوه‌هایی از این الگو‌های تراز را آوردیم. باهنر، رجایی، عمار یاسر، شهید بهشتی و سردار سلیمانی از جمله افرادی هستند که در کتاب درباره آن‌ها صحبت شده است.

در این مراسم اسحاقی، معاون آموزش و پژوهش انتشارات انقلاب اسلامی گفت: سیره رهبری را در اولویت می‌بینیم. معرفی کتاب رجل سیاسی و دولت جوان حزب اللهی براساس سیره ایشان به رشته تحریر در آمد. به تجربه رهبری، شناخت ایشان از جهان و مکاتب ایشان توجه کردیم. این پویایی اندیشه و سیره را در کتاب تبیین کردیم.

وی افزود: سه گام تامل و شناخت، تبیین و تحقق را باید در راه رسیدن به حکومت اسلامی پیمود. جلوگیری از تحریف و انحراف هم در آن قرار دارد. باید شناخت درستی در این زمینه داشته باشیم. دولت جوان انقلابی مقدمه تشکیل حکومت اسلامی است. حتما باید در این زمینه کارهایی انجام شود.

معاون آموزش و پژوهش انتشارات انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کتاب دولت جوان انقلابی در چهار فصل تدوین شد، افزود: دولت، جوان، حزب اللهی و ترکیب این سه ویژگی با یکدیگر در کتاب دولت جوان حزب اللهی تدوین شده است. فایل الکترونیکی آن روی سایت انتشارات انقلاب اسلامی قرار دارد. این کتاب باید تحول در حکمرانی و نحوه مدیریت را به دنبال داشته باشد.

اسحاقی ادامه داد: الان که نامزدهای انتخاباتی صحبت می‌کنند کتاب دولت جوان حزب اللهی می‌تواند چارچوب هایی برای ارزیابی آن‌ها به مخاطبان این اثر برای انتخاب دولت جوان حزب اللهی ارائه دهد. مخاطب با مطالعه کتاب به این مسئله پی می برد که نیازهای کشور و شاخصه تحول در حکمرانی چیست.

در این مراسم علی ذو علم رئیس اندیشگاه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ سیاسی کنونی کار را برای پیشرفت انقلاب اسلامی با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: بخشی از فرهنگ سیاسی موجود را در مناظره های انتخاباتی مشاهده کردیم. گویا سیاست و حکومت یک هدف و دست یابی به قدرت امری مستحسن است؛ درحالی که این مسئله فقط زمینه و ابزار رشد جامعه را فراهم می‌کند. وقتی از اخلاق و سیاست سخن به میان می آید گویا امری الحاقی است. اخلاق را در تمام مبانی و اصول سیاست می‌بینیم.

وی ادامه داد: ما هنوز عقب ماندگی بسیار زیادی در تبیین و ارائه منطق پشتیبان برای نظام سیاسیمان داریم. هنوز عده ای در زمینه اجماع میان جمهوریت و اسلام سوال داریم. این مسئله نشان می دهد در این زمینه کم کاری کردیم. دو کتاب رجل سیاسی و دولت حزب اللهی جوان می خواهد حکومت تراز انقلاب اسلامی را از زاویه ای تبیین کند. ارزش های کلان جمهوری اسلامی باید از درون دولت جوان حزب اللهی بیرون بیاید. در گام دوم انقلاب اسلامی به کادرسازی نیاز داریم که باید براساس فرمایشات رهبری تبیین شود. اگر این امر به عهده احزاب باشد آن‌ها کادر سازی نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *