🌟 اجتماعی

آماده سازی فضای تبلیغات تکلیف شهرداری‌ها/ انتخابات شورا در ۸ شهر برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه جلسه معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور اظهار کرد: در یک دوره مهمی قرار داریم و در حال حاضر در کنار انتخاب رئیس جمهور، حاکمیت محلی، شورا‌های شهر و شهرداران انتخاب می‌شوند. در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا‌های شهر در ۲ هزار شهر و انتخابات شورای روستا‌ها را برای ۴۰ هزار روستا خواهیم داشت و دهیاران و شهرداران انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل امروز این جلسه برگزار شد تا مسائلی که برای بعد از انتخابات و قبل از آن نیاز است، با آن‌ها در میان بگذاریم. در بحث انتخابات شورا‌ها ۵۱ هزار نفر برای شهر‌ها و ۲۴۸ هزار نفر برای روستا‌ها داوطلب شده‌اند که استقبال بسیار خوبی شده و فقط در ۸ شهر استقبال کمی شده و به حد نصاب نرسیده است و ۵ شهر در استان فارس، یک شهر در استان اصفهان و 2 شهر هم در استان بوشهر هستند که انتخابات شورا‌ها در آن‌ها برگزار نمی‌شود و به صورت قائم مقامی اداره می‌شوند.

جمالی نژاد گفت: بعد از شورا‌ها انتخاب شهردار‌ها و دهیار‌ها را داریم. همیشه شهرداران که می‌آیند گله از شهرداران قبلی می‌کنند و این جلسه باعث می‌شود تا آن‌ها مسائل را بهتر تحلیل کنند و کار به شهردار جدید تحویل داده شود. نیاز است که پروژه‌ها در دو سه ماه باقی مانده به انجام شوند و اتمام برسند تا بتوانیم مدیریت شهری و روستا را به خوبی به افراد بعدی تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: امسال برای تبلیغات تاکید ما بر رعایت دستورالعمل ها است، خوشبختانه فضا‌های مجازی بسیار کمک کرده و بار اصلی تبلیغات را همین فضا به دوش می‌کشد. ما به شهر‌داری‌ها اعلام کرده ایم که فضا‌هایی برای تبلیغات در سطح شهر اختصاص دهند. برای اولین بار است که ما برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا آموزش را قبل از انتخابات انجام می‌دهیم و به صورت مجازی و حقیقی کلاس‌هایی برگزار می‌شود و برای بعد از انتخابات هم دوره‌های فشرده‌ای را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *