🌟 شهرها

پاسخ معاون وزیر راه در مورد وضعیت سامانه املاک و اسکان

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  در حالی همه خانوار‌ها اقدام به ثبت نام در سامانه ثبت املاک و اسکان می‌کنند تا وضعیت خانه‌های خالی مشخص شود، اما اختلال در این سامانه برای آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

گفتنی است ثبت نام تمامی مالکان شهری و روستایی از ۱۹ فروردین آغاز شده  و آن‌ها فرصت دارند مدت دو ماه ثبت نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به آنکه هنوز تعداد زیادی از متقاضیان در این سامانه ثبت نام نکردند باید دید وزارت راه و شهرسازی اقدام به تمدید ثبت نام می‌کند یا خیر؟

شما می‌توانید پاسخ این سوال را در صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام. می‌گویند مردم در سامانه املاک ثبت نام کنند. وقتی وارد سامانه می‌شویم قسمت ثبت کنتور؛ کنتور برق الزامی هست، ولی ما در روستا هستیم وخیابان ستون برق ندارد و بدون کنتور برق از فاصله دور کشیدیم و این دست کم ۱۰۰۰ خانوار را شامل می‌شود؛ و ثبت املاک انجام نمی‌شود. باید چه کار کنیم؟


سلام منظور از کد یکتا و کاربرد آن چیست؟ آیا پس از ثبت آدرس در سامانه املاک و اسکان این کد داده خواهدشد؟


گرانی مسکن
با سلام ثبت ملک مورد اجاره در سامانه املاک و اسکان اولا همه ثبت نام نمی‌کنند دوما کسانی که ثبت نام کردن تاریخ شروع اجاره درج می‌شه، اما تاریخ اتمام قرارداد باید همان روزی که خانه تخلیه شد اتمام بزنن، چونکه مستاجران دوباره به سامانه مراجعه نمی‌کنند پس تاریخ اتمامی هم ثبت نمی‌شه و خانه هم خالیه مسئله دیگر اینکه اگر در سامانه میزان رهن و مبلغ اجاره قابل ثبت باشه خیلی بهتره و همچنین اسکن اجاره نامه این جوری کسی نمی‌تونه خانه را گران بده مردم این موضوع را عنوان کنید.


برای طرح مشکل در ثبت ملک در سامانه املاک، تلفن‌های ذکر شده در سایت املاک، پاسخگو نیستند.


سردرگمی در ثبت اطلاعات در سامانه املاک
سردرگمی، متاسفانه هیچ کدام از خطوط تلفنی معرفی شده در سایت ثبت املاک در دسترس نبوده و فقط بوق اشغال میزند و کسی پاسخگو نیست، این قانون در بدترین زمان ممکن در حال اجرا است و در حالی که با موج چهارم درگیریم، انتخابات را نیز پیشرو داریم. لطفا رسیدگی کنید.

 

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد اختلال در سامانه ثبت املاک و اسکان را در پیوند (لینک) زیر مشاهده کنید.

  • مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید شد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز هیچ تصمیم قطعی برای تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان در سایت املاک و اسکان گرفته نشده است.

 برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *