🌟 فرهنگی

اشتباه خود را بپذیریم و از دیگران سوءاستفاده نکنیم!

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان از راه رسیده و دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

برای امروز در پادکستی کوتاه تفسیر بخشی از آیه ۱۱۲ سوره نساء را برای شما آماده کرده ایم. خداوند در این آیه می‌فرماید: “وَمَن یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَاناً وَ إِثْماً مُّبِیناً (۱۱۲) “و هر کس که خطا یا گناهى مرتکب شود، سپس آن را به بى گناهى نسبت دهد، به یقین بار تهمت و گناه آشکارى را بر دوش گرفته است. “

گاه خیلی ساده به دیگری بهتان و تهمت می‌زنیم؛ بهتان یعنی نسبت ناروا دادن به کسی طوری که موجب بهت می‌شود. پیام آیه ۱۱۲ نساء این است که خلاف اگر کردی به کسی نسبت نده؛ حتی اگر دیوانه و مست باشد و از موقعیت خود و آن فرد سوءاستفاده نکن.

در ادامه از شما مخاطب گرامی دعوت می کنیم فایل صوتی زیر را بشنوید:

کد ویدیو

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *