🌟 فرهنگی

مستند «زائران طوس؛ ابوحسین» روی آنتن پرس تی وی می‌رود

 

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مستند «زائران طوس؛ ابوحسین» (Tous Pilgrims) به زندگی عراقی‌هایی می‌پردازد که خانواده‌هایشان توسط صدام و رژیم بعثی به شهادت رسیده‌اند.

این افراد سال‌ها در آوارگی به سر برده و در شرایط سخت مجبور به مهاجرت شده‌اند. برخی از کشور‌های اروپایی همانند سوئد، نروژ و فنلاند تحت شرایط خاص بازماندگان حملات وحشیانه صدام را پذیرفته‌اند.

در مستند «زائران طوس؛ ابوحسین» مردی عراقی به نام ابوحسین به شرح داستان زندگی خود می‌پردازد و درباره سرکوب انتفاضه شعبانیه توسط نیرو‌های بعث صدام صحبت می‌کند. ابوحسین همچنین حوادثی را که برای شیعیان در زمان صدام رخ داده و منجر به ایجاد انتفاضه شده است، به همراه فضای عمومی کشور عراق در آن مقطع زمانی تشریح می‌کند.

ابوحسین همچنین به شکل ویژه، به حمله نیرو‌های بعثی به بارگاه امام علی (ع) و قتل عام و گور‌های دسته‌‎جمعی شیعیان به عنوان دو نمونه بارز از جنایت‌های دوران صدام حسین اشاره می‌کند.
مستند «زائران طوس؛ ابوحسین» نگاه ویژه‌ای دارد به زندگی این آوارگان عراقی و عشق‌شان به امام هشتم شیعیان، تا جایی که مشهد را پایتخت معنوی جهان اسلام می‌دانند و بخشی از این علاقه‌مندی را به تصویر می‌کشد.
«زائران طوس؛ ابوحسین» بخشی از مستند شش قسمتی «زائران طوس» به تهیه کنندگی و کارگردانی خدیجه نیسی است. این مستند محصول سال ۱۳۹۵ است که در دو روز متوالی از امروز سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه پرس تی وی روی آنتن می‌رود و بازپخش آن بامداد دوشنبه ساعت ۰۱:۰۰ است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *