11111111111 صدا‌ی افراد ضعیف تهران شنیده شد/ کسی در شهر تهران نیست که سقفی نداشته باشد – معرف
🌟 اجتماعی

صدا‌ی افراد ضعیف تهران شنیده شد/ کسی در شهر تهران نیست که سقفی نداشته باشد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه (دهم خرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال ۷۲ معاونت اجتماعی در شهرداری تهران شکل گرفته است، اظهار کرد: نشاط اجتماعی مسئله‌ای است که شهرداری تهران در آن اقداماتی را انجام داده است و بیشترین صندلی سینما از سوی شهرداری تهران ایجاد شده است.

او در ادامه بیان کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری تهران، رویکرد شهرداری، شهری برای همه بوده و رویکرد کلی ما حس کسی بودن است، یعنی همه افراد در شهر با تنوع و تفاوتشان دیده می‌شوند.  در این دوره از مدیریت شهری همه صدا‌ها به ویژه صدا‌های ضعیف شنیده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه انسان‌های کمتر دیده شده در فضای شهری بهتر دیده شدند، گفت: برای ما در شهر افراد مهم هستند و تهران شهری برای همه در تمامی حوزه‌های شهری خلاصه شده است.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه تهران شهری امن برای زنان بوده است، گفت: زنان باردار و زنانی که فرزند خردسال دارند باید بتوانند به راحتی از فضای شهری استفاده کنند، بنابراین فضا‌هایی را در این زمینه ایجاد کردند. همچنین تهران شهری برای همه سالمندان، مقصد گردشگری و شهری هم دل برای مردم است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: در نظر سنجی که در ابتدای این دوره از مدبیرت شهری در سال ۹۶ انجام شد، بعد از ترافیک و آلودگی هوا مهم‌ترین خواسته مردم کم بودن فاصله بین شمال و جنوب تهران بوده است.

او با اشاره به موضوع بی خانمان‌های شهری گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی مسئله ای جدی بود، این موضوع به صورت جدی پیگیری شد، در دوره جدید گرم خانه‌های شبانه روزی و مراکزی برای بانوان ایجاد شدند.

جوادی یگانه ادامه داد: حدود هزار و ۸۰۰  نفر ظرفیت سرپناه‌ها برای افراد بی خانمان در تابستان و زمستان است. تمام افراد پوشش داده می‌شوند و کسی در شهر تهران نیست که سقفی نداشته باشد.

او تصریح کرد: رویکردی که شهرداری تهران در این زمینه دارد، رویکرد پذیرشی است و کسی در این زمینه حذف نمی‌شود. این نگاه، نگاهی تازه است و نگاه جمع آوری نیست و ظرفیت جذب آسیب دیدگان اجتماعی از ۱۷ هزار نفر به ۸۹ هزار نفر رسیده است.

جوادی یگانه تشریح کرد: موضوع بعدی که مهم است، موضوع التیام بخشی است، کنار مردم بودن نکته مهمی است که شهرداری تهران در دوره جدید، به آن توجه کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: در موضوع التیام بخشی، در شهادت سردار سلیمانی تمام سازه‌های شهر تهران در خدمت این ماجرا قرار گرفت، زیرا مردم با امر سهمگینی رو به رو بودند.


بیشتر بخوانید: سیاه کردن چهره حاجی فیروز نژادپرستی است/ پاکستانی و افغانستانی نباید مورد توهین قرار بگیرند


انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *