11111111111 آزادی قسمت حمید صفت می‌شود؟ – معرف
🌟 اجتماعی

آزادی قسمت حمید صفت می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا امیری صفت متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران، خواننده و رپر زیرزمینی است، نام صفت که شهرتی با خوانندگی به دست آورده بود بار دیگر در سال ۹۶ به اتهام قتل روی زبان‌ها افتاد.

وی وقتی کودک بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و مادرش با فردی دیگر ازدواج کرد؛ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ بود که حمید صفت به قتل ناپدری‌اش محکوم شد.

اما ماجرای این قتل و علت به زندان افتادن صفت چه بود؟

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ در محله شیخ بهایی تهران ماجرایی پیش آمد مبنی بر اینکه حمید صفت با ناپدری خود درگیر شده و پس از آن، پدرخوانده او در بیمارستان بستری شد و در نهایت روز شنبه ۲۸ مرداد ناپدری حمید صفت در بیمارستان جان باخت.

مرگ پدرخوانده حمید صفت که مردی میانسال بود به بازپرس جنایی اعلام شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، صفت به اتهام قتل بازداشت شد.


بیشتر بخوانید

  • هنوز حکم حمید صفت ابلاغ نشده است

این خواننده در تحقیقات اولیه مبنی بر اینکه ضربه‌ خطرناک و کشنده‌ای به متوفی نزده، گفت: روز حادثه متوجه شدم که همسر مادرم با او درگیر شده و مادرم را کتک زده و من خیلی زود خودم را به خانه مادرم رساندم، مقتول با تندی با من ‏حرف زد و باعث شد عصبانی شوم، ‏من هم یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او بترسد. بعد به سمت او رفتم و ضربه‌ای به صورتش زدم. سپس همسایه‌ها ‏با شنیدن صدای دعوا به مقابل خانه ما آمدند و درگیری به پایان رسید.

پدرخوانده وی چند روز پیش از درگیری با حمید صفت، قلبش را جراحی کرده بود و دارو‌های ضد انعقاد خون مصرف می‌کرد و اگرچه درگیری کوتاه بود، اما ساعتی پس از درگیری حال ناپدری‌اش بد و به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد فوت کرد.

نظریه‌های متفاوتی درباره چگونگی مرگ همسر مادر حمید صفت مطرح شد که در ابتدا «اصابت جسم سخت به سر» علت مرگ عنوان شد و این خواننده رپ را به زندان انداخت، اما این نظریه پس از مدتی رد و همین موضوع باعث شد صفت با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود و پس از چندی، خانواده اولیای دم به نظریه کمیسیون پزشکی اعتراض کردند و خواهان بررسی مجدد شدند.

 بیماری‌های زمینه‌ای متوفی در مرگ او مؤثر بود

عضو کمیسیون پزشکی قانونی به‌ همراه متهم این پرونده و وکیل اولیای دم در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران حاضر شد تا تحقیقات را درباره میزان قصور متهم در مرگ ناپدری‌اش به سرانجام برسانند، در نتیجه اعضای کمیسیون تشخیص دادند که علاوه بر جراحات روز حادثه، بیماری‌های زمینه‌ای متوفی هم در مرگ او مؤثر بوده است.

سپس مجددا حمید صفت در ارتباط با این پرونده، روز دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد؛ دادگاه او ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبه دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شد.

قاسم عسگری یکی از وکلای حمیدرضا امیری‌ صفت، از صدور و ابلاغ حکم قصاص موکل خود در تاریخ ۱۴ فروردین از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و گفت: برای اعتراض به حکم صادره، ۲۰ روز فرصت داریم.

پس از صدور حکم قصاص برای صفت او نسبت به این حکم در دیوان عالی کشور تقاضای فرجام خواهی کرد که براساس رأی صادره از دیوان عالی کشور حکم قصاص وی نقض شد که به دنبال این خبر مشخص شد که شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، اتهام قتل عمد حکم قصاص را نقض کرد و پرونده به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری ۱ استان تهران ارجاع شده است.

به دنبال این نقض رأی حالا باید جلسات رسیدگی مجدد به پرونده صفت برگزار شود تا درباره رأی نهایی او بار دیگر قاضی به بررسی و تحقیق بنشیند و باید منتظر ماند و دید نتیجه حکم صفت چه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *