🌟 فرهنگی

شانه خالی نکنیم؛ تکالیف الهی بیش از توان آدمی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان از راه رسیده و دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

برای امروز در پادکستی کوتاه تفسیر بخشی از آیه ۲۸۶ سوره بقره را برای شما آماده کرده ایم. خداوند در این آیه می فرماید: «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ»  خدا هیچ کس را جز به اندازه توانایی اش تکلیف نمی کند. هر کس عمل شایسته ای انجام داده، به سود اوست و هر کس مرتکب کار زشتی شده، به زیان اوست.

گاه خیلی از ما با تأسی به این آیه از زیر بار مسئولیت های خود فرار و شانه خالی می‌کنیم. این در حالی است که توانایی انجام بسیاری از امور به ما داده شده و تنها لازم است حرکت کنیم تا برکات الهی هم بر ما نازل شود؛ تکالیف الهی بیش از توان ما نیست. 

در ادامه از شما دعوت می کنیم فایل صوتی صحبت های حجت الاسلام قرائتی در این باره را بشنوید:

کد ویدیو

انتهای پیام/

 

 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *