11111111111 آخرین وضعیت واکسیناسیون مراکز بهزیستی اعلام شد – معرف
🌟 اجتماعی

آخرین وضعیت واکسیناسیون مراکز بهزیستی اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سراج، مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی اظهار کرد: تعداد کل واکسیناسیون سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان، ۱۷ هزار و ۹۷۵ نفر است؛ یعنی ۸۶ درصد افراد مقیم و پرسنل، واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: تعداد کل واکسن تزریق شده به سایر گروه ها، اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی، ۳۱ هزار و ۱۸۰ نفر، معادل ۶۲ درصد است.

سراج تصریح کرد: واکسیناسیون کلیه مراکز، اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت، ۴۹ هزار و ۱۵۵ نفر، یعنی ۷۰ درصدِ مراکز، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد افرادی که دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، ۱۴ هزار و ۶۷۱ نفر است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان تحقق واکسیناسیون نسبت به تعداد پرسنل و افراد مقیم مراکز توان بخشی شبانه روزی، به ترتیب مربوط به استان‌های اردبیل، مازندران، مرکزی، کرمانشاه و همدان است؛ و کمترین میزان تحقق نیز به ترتیب مربوط به استان‌های هرمزگان، تهران، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

سراج افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که دو استان از ۵ استانی که کمترین تحقق را داشته اند، یعنی استان تهران و استان خراسان رضوی، دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگی مثل مشهد، ایران و شهید بهشتی را دارند و به همین دلیل، عمده باقی مانده واکسیناسیون مربوط به این سه دانشگاه است و چنان چه این سه دانشگاه، واکسیناسیون مراکز را سرعت ببخشند، عمده مراکز، تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی در پایان اظهار کرد: درخواست داریم روسای این سه دانشگاه، در خصوص واکسیناسیون باقی مراکز، دستور ویژه‌ای صادر کنند.


بیشتر بخوانید

فهرست مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران +آدرس


انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *