11111111111 نکاتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد در ماه رمضان – معرف
🌟 اجتماعی

نکاتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای پیشگیری از ویروس کرونا در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان نیاز است تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران به نکاتی توجه کنید.

در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که امکانات شستشوی دست به اندازه کافی با صابون و آب مجهز شده و در وضوخانه مسجد موجود است. وجود سطل آشغال دربدار پدالی و دستمال کاغذی در وضوخانه و ابتدای صحن مسجد ضروری است. 

در زمان نماز فاصله ایمن را با حفظ حد شرعی معلوم و علامت گذاری کنید، همچنین به نمازگزاران توصیه کنید تا از سجاده های شخصی استفاده کنند. در دسترس بودن دستکش یکبار مصرف، مایع ضدعفونی کننده دست و پد الکلی در صحن مسجد و وضوخانه ضروری است.

تذکرات کتبی برای رعایت مسافت، بهداشت دست، آداب تنفسی و پیام های کلی در مورد پیشگیری از ویروس کرونا باید در ورودی و خروجی مساجد نصب شود، همچنین آب خوری عمومی مساجد باید بسته باشد و در صورت لزوم مواد غذایی ارائه شده حتما باید در بسته بندی های یکبار مصرف قرار گیرد.

از تهیه و توزیع غذا و پخت و پز در مساجد خودداری کنید. تمامی نقاط و مکان های داخلی مساجد را ضدعفونی کنید و اشیایی را که با دست لمس می شوند مانند جاقرآنی، جای مهر، نرده پله ها و غیره را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده تمیز کنید.


بیشتر بخوانید

  • ۱۰ توصیه مهم هلال احمر برای مسافران و ساکنان غرب و جنوب کشور
  • توصیه‌های هلال احمر برای کاهش بروز حادثه در کوهستان/ چه عواملی سبب بروز حادثه در کوه می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *