? فرهنگی

برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی قرآن کریم به زبان اردو

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دوره مسابقات بین المللی تلاوت قرآن به صورت تحقیق یا مجلسی به زبان اردو، برای اردو زبانان از شبکه سحر اردو برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی این مسابقات به مدت ۲۴ شب برگزار و از بین شرکت کنندگان، ۱۵ نفر به مرحله نیمه نهایی معرفی می‌شوند. در مرحله نیمه نهایی هم شرکت کنندگان در ۵ روز باهم رقابت می‌کنند. روزانه ۳ نفر باهم مسابقه می‌دهند و در نهایت ۵ نفر به فینال می روند و در شب عید فطر با هم مسابقه می‌دهند و نفرات برتر از بین آن‌ها مشخص می‌شوند.

گروه داوری ۴ نفره است که محمد وجاهت رضا از اسلام آباد در بخش صوت، عزادار عباس که خود معمم است از کشور هند حضور دارد، سومین داور سید صداقت علی هم از واشنگتن است که در مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران در سال‌های ۶۳ و ۹۱ شرکت کرده و جز قاریان برتر است می‌باشد، چهارمین داور ابرار حسین در رشته تجوید، معمم و شیخ هستند که همراه با دیگر داوران، اجرای شرکت کنندگان را رصد می‌کنند.

همچنین یک مسابقه جانبی هم طراحی شده که در این بخش، فایل از سه قاری انتخاب شده، و علاقه‌مندان باید از روی فایل‌های قاریان بزرگ مانند مصطفی اسماعیل، استاد منشاوری و عبدالباسط، اجرا‌ها را تقلید و دوباره اجرا کنند. در هر سبک به ۳ نفر برگزیده ۱۵۰ یورو جایزه اهدا می‌شود.

جوایز نفر اول مسابقات ۲۰۰۰ یورو، نفر دوم ۱۰۰۰ و نفر سوم هم ۵۰۰ یورو است. دعوت از قاریان افتخاری برای قرائت آیاتی از کلام الله مجید از دیگر بخش‌های این برنامه است. در شب افتتاحیه کریمی منصوری به استودیو آمد و به تلاوت پرداخت. قاری افتخاری امشب هم حمیدرضا احمدی وفا از نفرات برتر مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران و مالزی است.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *