🌟 فرهنگی

ویژه برنامه از دژپل تا دزفول روی موج رادیو فرهنگ

مهدی دادجو مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ و سردبیر برنامه «از دژ پل تا دزفول» در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه «از دژ پل تا دزفول» گفت: ویژه برنامه «از دژ پل تا دزفول» کار مشترک گروه کتاب و گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که عوامل برنامه با استقرار در شهر دزفول به همت فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به مناسب سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز ملی مقاومت و روز دزفول این برنامه را روی آنتن می‌برند.

وی در خصوص ساعت پخش برنامه توضیح داد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه در دو بخش هر کدام دوساعت این برنامه پخش می‌شود و شنوندگان رادیو فرهنگ می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۱۹:۳۰ تا ۲۱سوم و چهارم خرداد ۱۴۰۰ با ویژه برنامه «از دژ پل تا دزفول» همراه باشند.

دادجو به تنوع مهمانان برنامه اشاره کرد و تصریح کرد: حضور در این شهر باعث شده که بتوانیم در خدمت کارشناسان و مسئولان درگیر با موضوع برنامه باشیم. هرچند برای رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا همچنان ما مهمان‌های تلفنی داریم، اما امروز در این برنامه در بخش ساعت ۱۵ میزبان دکتر محمد رضا سنگری هستیم و درباره خاطرات مربوط به آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول گفت‌وگو می‌کنیم. همچنین عبدل الرحیم سعیدی راد شاعر و نویسنده دزفولی مهمان دیگر این برنامه است و در ارتباط تلفنی با بنیاد عاشورا از فعالیت آنهاگفته می‌شود.

دادجو ادامه داد: سردار خضریان از راویان دفاع مقدس نیز در این برنامه روایتگر فتح خرمشهر است. در گفت‌وگو با بهزاد جولایی دبیر روز ملی مقاومت و مدیر موزه و کتابخانه دفاع مقدس دزفول از فعالیت‌ها و برنامه‌های آن‌ها مطلع می‌شویم.

سردبیر برنامه و مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ خاطر نشان کرد: افتخار ما در کشور شهدا و خانواده آن‌ها هستند و برکت برنامه ما نیز حضور خانواده شهید سردار سرلشگر سوداگر در «از دژ پل تا دزفول» است. در ادامه نیز در ارتباط تلفنی با سردار شاهوار پور فرمانده سپاه استان خوزستان گفت‌وگو می‌شود. اجرای دکلمه دانش آموز دزفولی نیز حسن ختام برنامه این بخش است.

وی درباره رویکرد بخش دوم برنامه «از دژ پل تا دزفول» گفت: مستند نگاری، روایت دیده‌ها و شنیده‌ها و آشنایی شنوندگان با تاریخ شفاهی و سرگذشت این سرزمین از اهداف برنامه است و به هین منظور میهمانان برنامه ساعت ۱۹:۳۰ به این مهم توجه می‌کنند، علی فرهمند پور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول، استاد خدادادی (نقاش) و خانواده شهید ولایتی از شهدای حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور ۹۷ مهمانان حضوری برنامه و سردار رئوفی از فرماندهان عالی رتبه آزاد سازی خرمشهر مهمان تلفنی است.

دادجو خبر داد: مهمان این برنامه حاج صادق آهنگران است که باحضور در استودیو پخش رادیو فرهنگ، خاطرات هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کند.

گفتنی است در تاریخ سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام موفق به آزادسازی خرمشهر از دست دشمن بعثی شدند. همچنین چهارم‌خرداد هر ساله در خصوص گرامیداشت مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دزفول ثبت شده، علت این نامگذاری مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژیم بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی بوده است.

دزفول در دوران جنگ، بار‌ها مورد هجوم و موشک باران رژیم بعثی بود تا آنجا که آن را با نام شهر موشک‌ها یاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *