🌟 فرهنگی

حضور اندک بازیگران آسیایی در نقش اصلی فیلم‌های هالیوودی

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به غیر از فیلم‌های اکشن دواین جانسون، در بیشتر فیلم‌های محبوب هالیوودی به ندرت می‌توان یک بازیگر آسیایی یا از جزایر پاسیفیک را پیدا کرد که در نقش اصلی به بازی بپردازد.

این آمار در نتیجه یک مطالعه آکادمیک با بررسی حدود هزار و ۳۰۰ فیلم سینمایی محبوب به دست آمده است که به گفته رویترز «اپیدمی نامرئی بودن» بازیگران آسیایی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

حدود ۷.۱ درصد از جمعیت ایالات متحده را آسیایی‌ها تشکیل می‌دهند؛ اما در فیلم‌های بررسی شده مشخص شد که سهم این بازیگران در نقش‌های اصلی و نقش مکمل فقط ۳.۴ درصد بوده است. از بین ۵۱ هزار و ۱۵۹ شخصیتی که در این فیلم‌ها حضور داشته اند ۵.۹ درصد آن‌ها آسیایی بوده اند. این مطالعات همچنین نشان می‌دهد که در ۳۹ درصد از این فیلم‌ها حتی یک شخصیت آسیایی و یا از جزیره پاسیفیک هم وجود ندارد.

از ۴۴ فیلمی که آسیایی‌ها و ساکنان جزیره پاسیفیک نقش اصلی را در آن بازی کرده اند، در ۱۴ مورد از آن‌ها دواین جانسون نیز نقش آفرینی کرده که برای بازی در فیلم‌های «سریع و خشن» و جومانجی شناخته می‌شود. مادر جانسون از بومی‌های ساموآی آمریکا بوده است. در این بررسی‌ها مشخص شد که در ۶ فیلم شخصیت‌های زن از جوامع آسیایی و جزایر پاسیفیک در نقش‌های اصلی ظاهر شده اند.


بیشتر بخوانید

  • درخواست کارگردان «انگل» برای واکنش به خشونت علیه آسیایی‌ها

در فعالیت‌های پشت دوربین نیز این آمار باز هم نگران کننده است. از بین هزار و ۴۴۷ فیلمسازی که در ساخت ۱۰۰ فیلم برتر در ۱۳ سال گذشته نقش داشته اند، تنها ۳.۵ درصد آن‌ها از جوامع API (آسیایی و یا ساکنان جزایر پاسیفیک) بوده اند. از جمله آنها می توان به بونگ جون هو، تایکا وایتیتی و ام.نایت شایامالان  اشاره کرد.

چندی پیش بود که بونگ جون هو از کارگردان های دیگر درخواست کرده بود در جهت تقابل با خشونت و تنفر از آسیایی ها تلاش کنند و از فیلمسازی در این زمینه بهره بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *