🌟 فرهنگی

بازگشایی درب عالی شمس العماره در کاخ گلستان بعد از ۴۰ سال

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آیین بازگشایی درب عالی بنای تاریخی شمس العماره بیان کرد: درب عالی، درب مهمی از این بناست که بیشترین تردد را دارد. به تازگی بخش‌هایی از این بنا از جمله درب عالی، مورد مرمت قرار گرفت.

وی در مورد اهمیت بازگشایی درب عالی این مجموعه بیان کرد: درب عالی شمس العماره به باغی دسترسی دارد که قدمت این باغ به دوره صفویه باز می‌گردد. در صورتی که قدمت سایر فضا‌های این بنا، به دوره قاجار برمی‌گردد.

مونسان افزود: تا به امروز تنها بخشی از این مجموعه مورد بازدید عمومی قرار می‌گرفت و الان بعد از بازگشایی دوباره، کل مجموعه برای بازدید مردمی قرار می‌گیرد.

او درباره هزینه مرمت شمس العماره بیان کرد: برای مرمت بخش های مختلف این بنا، تا کنون ۱.۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که برای مرمت هرکدام از بنا‌های تاریخی در طول سال بودجه ثابتی در نطر گرفته می‌شود.

وی در مورد واگذاری بنا‌های تاریخی اظهار کرد: در دوره دوازدهم دولت، بنا‌هایی که ارزشمند بودند را به مردم واگذار کردیم تا با بودجه آنان مرمت شوند تا وزارت میراث فرهنگی بتواند برای مرمت بنا‌های ارزشمندی که قابل واگذاری نیستند، برنامه ریزی کند.  در دولت دوازدهم، تعداد بنا‌های واگذارشده به مردم بیشتر از بنا‌های واگذار شده در چندین سال گذشته بوده است.

در حال تکمیل/

 

 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *