🌟 فرهنگی

سه توصیه ناب محمدی (ص) برای برون رفت از بحران +فیلم

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدا به تمرین برای رشد برخی رفتار‌های مناسب در مسلمانان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی مسلمانان را توصیه به انجام اعمالی از جمله شکرگزاری می‌کنند و می‌فرمایند «من انعم الله علیه نعمة فلیحمد الله تعالى»؛ کسی که خداوند به او نعمتی داده است شکر آن را بجا بیاورد؛ زیرا حمد باعث افزایش نعمت می‌شود.

وی افزود: پیامبر (ص) در ادامه می‌فرمایند «و من استبطا الرزق فلیستغفر الله»؛ و کسى که روزیش تاخیر کرده از خدا طلب آمرزش کند. اگر به دنبال راهی برای افزایش رزق هستیم مطمئن باشیم با استغفار از گناهان روزیمان برکت پیدا می‌کند، در واقع خاتم النبیین (ص) با این جمله می‌خواهند این تقلب را به ما برسانند که عامل کم شدن یا تاخیر در دریافت رزق، گناهان هستند. گناه آثار متعددی دارد که یکی از آثار سوء آن کم شدن رزق است در نتیجه به واسطه استغفار مانع از بین می‌رود و باعث زیاد شدن روزی انسان می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • توصیه قرآن به عفو و گذشت و بخشش در مسائل خانوادگی

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: پیامبر اکرم (ص) در انتهای این روایت به نکته سوم اشاره می کنند و  می‌فرمایند «و من حزنه امر فلیقل: لا حول و لا قوة الا بالله»؛ و کسى که بر اثر حادثه اى غمگین گردد بگوید: لا حول و لا قوة الا بالله. پیامبر (ص) در کلام آخر راه برون رفت از غم و غصه را مداومت بر ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله» بیان می‌کنند که در روایات آثار متعددی برای این ذکر ناب بیان شده است.

شما می‌توانید در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را در این خصوص مشاهده کنید:

کد ویدیو

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *