علم و تکنولوژی

گزارشی از جلسه شورای ملی زیارت در صفحه رئیس جمهور / پست وزیر ارتباطات از تشییع شهدای گمنام در این وزارتخانه

باشگاه خبرنگاران جوان – چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید

  • توئیت امیرعبداللهیان درخصوص مذاکرات وین / پست رئیس مجلس از تشییع پیکر شهدای گمنام / بازدید وزیر ارتباطات از پارک فناوری

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور پستی از نخستین جلسه شورای ملی زیارت را در فضای مجازی منتشر کرد:

“مصوبات کارگروه زیارت صرفاً مربوط به شهر مشهد نباشد و سایر امامزادگان نیز مورد توجه باشند.

در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات ناشی از کرونا عشق به زیارت به هیچ عنوان سرد نشده و مردم همواره سعی می‌کردند به شیوه‌های گوناگون ارادت قلبی خود را به امام رضا و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) ابراز کنند.

[با اشاره به پیشنهادات کارگروه برای تسهیل زیارت و توجه به ابعاد فرهنگی آن]: لازم است تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امور مربوطه را پیگیری کنیم.

یکی از کار‌هایی که باید در کارگروه مربوطه انجام شود، شناسایی نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با اقتصاد زیارت است تا مشخص شود هر یک از وزارتخانه‌ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفا کنند.

باید رفت و آمد زائرین از مبدا تا مقصد تسهیل شود و این تسهیل گری به معنی واقعی کلمه باعث کاهش هزینه سفر‌های هوایی و زمینی و محل اسکان برای زائران شود.

زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکاری است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند تا اتفاق بیفتد این کار می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی داشته باشد.

متاسفانه بازار شهر‌های زیارتی به محل فروش کالا‌های کشور‌های مختلف تبدیل شده که هیچ تناسبی با فرهنگ ما ندارد، اما سوغاتی که زائران تهیه می‌کنند باید متناسب با زیارت، فرهنگ و آموزه‌های دینی و ملی باشد و توجه به این موضوع در حقیقت توجه به اقتصاد و فرهنگ زیارت است.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است. در ادوار مختلف مردم با وقف و نذر محور و اساس زیارت و خدمات به زائران بوده‌اند و اکنون هم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بسیاری مشتاق مشارکت در این حوزه هستند و باید بتوان نقش مردم را بدرستی در این عرصه مشخص نمود.

زیارت اهل بیت (علیهم‌السلام) ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در کشور ایجاد آرامش کند و در ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ نقش مهمی دارد.”

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پستی را از تشییع شهدای گمنام در این وزارتخانه در صفحه اش منتشر کرد:

“بیا‌ ای دل از اینجا پر بگیریم
ره کاشانه دیگر بگیریم
بیا گم کرده دیرین خود را
سراغ از لاله پرپر بگیریم
قیصر امین‌پور
بالاخره انتظارمان به سر رسید و مهمانانمان وارد شدند. امروز در وزارت ارتباطات میزبان دو شهید عزیز گمنام بودیم و شیشه عطر پیکر پاکشان در حیاط وزارت ارتباطات آرام گرفت تا رایحه ایثار و جهاد و شهادت برای همیشه فضای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را معطر گرداند.
راهتان ادامه دارد ….”

پست زارع پور

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس مجلس توئیتی را از سخنرانی در نماز جمعه قم منتشر کرد:

“حدیث عشق ز ما یادگار خواهد ماند
بنای شوق ز ما استوار خواهد ماند

در روز بزرگداشت خواجوی کرمانی، غزل ۳۵۰ این شاعر بلند آوازه‌ی دیار کریمیان را که مطلع آن بیت بالاست، در سخنان خود قبل از خطبه‌های نماز جمعه قم خواندم و به تطبیق آن با سردار دل‌ها پرداختم.”

توئیت حسینی

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه با انتشار توئیتی دومین سالگرد شهادت هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفت:

“فرارسیدن دومین سالگرد شهادت جان سوز سرنشینان سانحه هواپیمای اوکراینی را به خانواده‌های داغدارشان تسلیت عرض می‌کنم. یادشان گرامی و نامشان ماندگار.”

توئیت غریب آبادی

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *