هنری

کدام شهر پایتخت نمک به شما می‌رود؟

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان , یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرمسار، معادن نمک که در این شهر  واقع شده چراکه دارای ۲۷ معدن نمک است .که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها معدن نمک کوهدشت کهن نام دارد. معدن نمک کوهدشت کهن یک جاذبه‌ی طبیعی متفاوت و بی‌نظیر است که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف ایران به سمت خود جذب می‌کند.

تماشای دیواره‎های سفید تونل نمکی، کوه‌های رنگارنگ نمک و حوضچه‌های سبزرنگی که در اطراف معدن دیده می‌شوند، از جمله جذابیت‌های معادن نمک می‌باشد که در این منطقه شاهد آن خواهید بود.

بخش زیادی از نمک استخراج شده از این معادن مصرف خوراکی دارند. درصد خلوص آن‌ها بین ۹۸ تا ۹۹ درصد است. البته دارای نمک های نامرغوب نیز است که معمولاً برای پیشگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها در فصل زمستان استفاده می‌شود.

بخاطر داشته باشید که برای بازدید از تونل نمک گرمسار و ورود به جاده‌های معدن نمک به مجوز راهنمایی و رانندگی نیاز خواهید داشت. همچنین قبل از بازدید از معادن فعال نمک به هماهنگی با مسئولین معدن نیاز خواهید داشت.سمنان

همچنین بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که کف تونل نمک گرمسار از نمک پوشیده شده است. این امر باعث شده است کف آن همیشه لغزنده باشد از این رو با احتیاط گام بردارید. پس تا حد امکان از کناره‌های تونل نمک گرمسار عبور کنید. اگر قصد سفر به معادن نمک گرمسار را دارید همراه داشتن جی پی اس و یا راهنما فراموش نشود.   

انتهای پیام/ 

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *