🌟 فرهنگی

کتاب «قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان» به چاپ سوم رسید

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان» به همت انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان در ۶۳۱ صفحه در بهار ۱۴۰۰ با قیمت ۸۰ هزار تومان و در قطع رقعی به چاپ سوم رسید.


بیشتربخوانید

  • «دنیایی رو به دگرگونی» منتشر شد

این کتاب مجموعه‌ای کاربردی است که به صورت کتاب قانون در بر دارنده اصول قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان است. با توجه به نقش مهم شورای نگهبان در امر تفسیر قانون اساسی، کلیه‌‏ نظرات تفسیری و مشورتی از اصول قانون اساسی، کلیه‌ نظرات ابرازی در پاسخ به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی، کلیه‌ تذکرات شورای نگهبان به نهاد‌ها و شخصیت‌ها در ارتباط با اصول قانون اساسی و گزیده‌ای از مهم‌ترین نظرات شرعی فقهای شورای نگهبان در راستای اعمال اصل (۴) قانون اساسی در کتاب حاضر جمع‏‌آوری شده است تا مجموعه‌ این نظرات به‏‌نحو مناسب و کاملی دست‏‌یافتنی باشد.

از ویژگی‏‌های شاخص این مجموعه، ذکر همه‏‌ نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان در خصوص اصول قانون اساسی در مجموعه‌‏ای واحد است که از این جهت این مجموعه بدیع و نوآورانه محسوب می‌شود و به مخاطب این فرصت را می‏‌دهد که همه‏‌ این نظرات را به‏‌صورت یکجا و هم‏زمان در نظر بگیرد و در عین حال، برای پژوهشگران و قانون‏گذاران نیز این امکان را فراهم می‏‌کند که بتوانند به‏‌سهولت این نظرات را در دسترس داشته باشند. همچنین در مجموعه‏‌ حاضر، نکاتی از جمله سوابق موضوع که می‌تواند به فهم بیشتر موضوع کمک کند. در پانوشت بیان شده است.

این کتاب در دو بخش متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هر یک از اصول قانون اساسی در پرتوِ نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان سازمان‏دهی شده است. علاقه‌مندان جهت خریداری این محصول می‌توانند به تارنمای www.nashr-rc.ir انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *