🌟 فرهنگی

کاریکاتور و نگارگری انجمن ثبت شده ندارند/ خبر‌های خوب از موزه هنر‌های معاصر اهواز

هادی مظفری مدیرکل اداره هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره رویداد‌های پیش روی این حوزه به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مردادماه سال جاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم که این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های قبلی کیفی‌تر و جذاب‌تر باشد. البته باز هم نحوه برگزاری آن به صورت حضوری و یا آنلاین، بستگی به پاندمی کرونا دارد.

وی افزود: شهریورماه دوسالانه نقاشی و بعد از آن دوسالانه خوشنویسی در قزوین برگزار خواهد شد. همچنین رویداد‌های موزه طبق جدول زمان‌بندی پیش می‌رود و بعد از آن هم جشنواره تجسمی فجر و سایر رویداد‌ها را خواهیم داشت. البته باید بگویم که دوسالانه خوشنویسی باید سال گذشته برگزار می شد، اما یک‌سال به تأخیر افتاد. امسال این بینال با خواست خود انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد قزوین برگزار می‌شود.

مظفری در پاسخ به اینکه چرا تکلیف دوسالانه کاریکاتور مشخص نشده است،  بیان کرد: برگزاری دوسالانه به چند عامل بستگی دارد که مهمترین آن‌ها تقاضاست؛ ما در حوزه کارتون و نگارگری انجمن ثبت شده نداریم. بنابراین ابتدا باید انجمن شکل بگیرد، سپس تقاضای برگزاری دوسالانه از سوی انجمن مطرح و در نهایت آن رویداد برگزار شود. در حال حاضر در رشته‌های کارتون و نگارگری مشکل ثبتی داریم که ابتدا باید آن را حل کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت ارشاد برای پس گرفتن موزه هنر‌های معاصر اهواز از پیمانکار فضای سبز، یادآور شد: پیرامون موزه هنر‌های معاصر اهواز اتفاقات بسیار خوبی در حال رقم خوردن است که به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *