🌟 اجتماعی

کارکنان متروی تهران و سامانه حمل و نقل عمومی در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عبدالله‌پور، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا و با توجه با اعلام وضعیت شهر‌های درگیر با این بیماری، متروی تهران نه تنها فعالیت خود را متوقف نکرده بلکه با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای به ارایه خدمت به شهروندان ادامه داده است.

وی افزود: در سطح ایستگاه‌های مترو به طور متوسط بین ده تا بیست هزار مسافر در هر ایستگاه تردد دارد که همین عامل ارتباط همکاران شرکت بهره‌برداری مترو با مسافران و احتمال بالای شیوع بیماری در آن‌ها است که به همین دلیل متأسفانه متروی تهران تعدادی از پرسنل خدوم خود را از دست داد و تعداد بسیاری نیز درگیر این بیماری شدند که حال برخی از آن‌ها رو به وخامت گذاشت. همین عامل باعث شد که سایر همکاران با فشار مضاعف مشغول خدمت رسانی شوند؛

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اظهار کرد: ادر واقع کارکنان متروی تهران در این شرایط سخت، کاری جهادی را انجام می‌دهند. به همین منظور از متولیان طرح سراسری و ملی واکسیناسیون کرونا این درخواست را دارم تا همکاران شرکت بهره‌برداری متروی تهران به خصوص پرسنل شاغل در ایستگاه‌ها و راهبران قطار در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

عبدالله‌پور در خصوص اقدامات شرکت بهره‌برداری متروی تهران در زمینه مقابله با بیماری کرونا گفت: متروی تهران از مکان‌هایی بود که به دلیل حجم بالای مسافران این نگرانی در آن وجود داشت که باعث گسترش بیشتر این بیماری شود. شرکت بهره‌برداری متروی تهران از زمان شیوع این بیماری برنامه‌های مختلفی را به منظور کاهش زنجیره کرونا انجام داده است. ضدعفونی تمامی قطار‌ها در پایانه‌های مترو، علامت‌گذاری صندلی‌های متروی به منظور رعایت فاصله اجتماعی، برپایی غرفه‌های فروش ماسک با قیمت ارزان در ایستگاه‌های مترو، اجرای طرح سراسری تست سریع و رایگان کرونا در ایستگاه‌های منتخب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب کتیبه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تهیه و پخش کلیپ‌های مربوط با راه‌های مقابله با بیماری کرونا از طریق نمایشگر‌های قطار‌ها و ایستگاه‌های مترو و تهیه و پخش پادکست رادیویی و برنامه‌های دیگری که در این زمینه اجرا شد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست کمیته ملی مبارزه با کرونا مبنی بر مشارکت حداکثری ارگان‌ها و نهاد‌های کشور در طرح سراسری واکسیناسیون کرونا و طی دستور شهردار محترم تهران، شرکت بهره‌برداری متروی تهران طی ارسال نامه‌ای در این خصوص اعلام آمادگی نموده که با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی سریع و مناسب به نزدیک‌ترین ایستگاه متروی محل سکونت شهروندان حدود بیست ایستگاه مترو معرفی شده است.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *