🌟 فرهنگی

چگونگی فروپاشی امپراتوری شوروی را در «انقلاب‌های ۱۹۸۹» بخوانید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «انقلاب‌های ۱۹۸۹» با عنوان فرعی سقوط امپراتوری شوروی در اروپا اثر ویکثور شبشتین با ترجمه بیژن اشتری در نشر ثالث منتشر شد. این کتاب به سقوط امپراتوری شوروی در اروپا می‌پردازد.


بیشتربخوانید

  • «فراتر از جنون» از یک جنایت پرده برمی دارد

داستان کتاب پایانی خوش دارد. هرکسی که لذت حضور مردم را در خیابان‌های برلین شرقی، پراگ یا بوداپست در اواخر سال ۱۹۸۹ دیده باشد هرگز آن صحنه‌های شگفت انگیز جشن و شادی را از یاد نمی‌برد. اراده مردم فقط در چند ماه بر ستم پیروز شد. در این ماه‌ها اتقلاب‌هایی به وقوع پیوست که می‌توان آن‌ها را کاملا مسالمت آمیز دانست.

انقلاب‌های قرن بیستم چهره جهان را برای همیشه تغییر داد. روایت کتاب در همین جا و در نقطه اوح امید، خوش بینی، شکرگزاری صادقانه و ضیافت‌های بزرگ خیابانی تمام می‌شود؛ در جایی که یکی از بی رحم‌ترین امپراتوری‌های تاریخ زانو می‌زند؛ شاعران و فیلسوفان زندانی به روسای جمهور و وزیران دولت تبدیل می‌شوند.

در شب سرد نوامبر که دیوار برلین فرو می‌ریزد به نظرمی رسم زخم‌های باز قرن بیستم عاقبت روند بهبودی را آغاز کرده است. این رویا احمقانه نبود. برخی از کارشناسان از جمله آن‌ها فرانسیس فوکایا از خود بی خود شدند. آن‌ها پایان تاریخ و تعارض‌های ایدئولوژیک را در آینده اعلام کردند.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *