هنری

پیگیری دغدغه‌های مردم، علت استقبال از سعادت آباد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه«سعادت آباد» از رادیو تهران حول یک موضوع نمی گردد و با تنوع موضوعی، پیگیر دغدغه ها و نیازهای روز مخاطبان است ، این برنامه به عنوان برنامه شاخص در معاونت صدا در حوزه اقتصادی گام دوم انقلاب شناخته شده است. در همین راستا با مدیر گروه رادیو تهران، تهیه کننده و مجری برنامه سعادت آباد گفت‌وگو کردیم.

«سعادت آباد»  از زوایای مختلف به تبیین گام های انقلاب اسلامی پرداخته است

پیام امیری، مدیر گروه تهران شبکه رادیویی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان   با اشاره به نقش آفرینی سعادت آباد در حوزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت که رسانه ملی رسالت مهمی در تبیین درست و مطالبه‌گری منصفانه در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

امیری از برگزاری نشست‌های اتاق فکر و هم اندیشی با عوامل تولید،برنامه سازان و همچنین کارشناسان رسانه و نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای سیاست گذاری هدفمند در این بخش خبر داد و بیان کرد که برنامه سعادت آباد در شش ماهه دوم امسال، در ساختار های متنوع رسانه ای از جمله مستند رادیویی،گفتگو، گزارش، مصاحبه، تحلیل کارشناسی و پادکست، از زوایای مختلف به تبیین دقیق بند های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی و تشکل های مردمی می پردازد.

پرداخت به سوژه های متناقض و جریان ساز اولویت برنامه است

مریم سادات آصفی، تهیه کننده برنامه «سعادت آباد» درباره رویکرد این برنامه با بیان اینکه «سعادت آباد»، مجله خبرى تحلیلی که به موضوعات حوزه هاى سیاسی، اجتماعی، بین الملل، فرهنگی و اقتصادی مى پردازد، عنوان کرد که این برنامه از سوم آبان سال ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه رادیویی تهران رفته و هم اکنون هم هر روز از ساعت ۱۳ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

طبق گفته این تهیه کننده رادیو، به دلیل متنوع بودن بخش‌های مختلف هر سلیقه‌ای را همراه خود کرده، از جمله این بخش‌ها به بخش “۵ دقیقه ” سعادت آباد اشاره کنم که در مدت ۵ دقیقه به تحلیل یکی از موضوعات روز ایران و جهان می‌پردازیم.

وی یکی از شاخص‌ترین بخش‌های برنامه را بخش “فجازى” دانست که به هشتگ‌ها و ترند‌های فضای مجازی در طول هفته همراه با تحلیل آن موضوعات می‌پردازند و در بخش “اصل موضوع” خبر‌هایی بررسی و پیگیری می‌کنند که در سایت‌های و فضای مجازی تناقض و تضاد در انتشار خبر وجود دارد و با شفاف سازی به اصل موضوع می‌رسد. همچنین در بخش طنز با نگاه طنز به نقد موضوعات روز می‌پردازند.

برنامه «سعادت آباد»

آصفی با بیان توضیحات بیشتر از دو بخش “مستند کوتاه” که به بیان دغدغه‌های مردم می‌پردازد گفت: یکی از رسالت‌های اصلی برنامه سعادت آباد پرداختن به موضوعات و دغدغه‌های شهر و استان تهران است، به همین منظور در کنار تولید مستند و گزارش در مسائل مختلف دو بخش کاملا تهرانی داریم. در بخش “۴ گوشه استان” خبرنگاران افتخاری برنامه با بیان دغدغه‌ها و مسائل هر گوشه‌ای از استان تهران به پیگیری مسائل تا حل مساله می‌پردازند.

به گفته آصفی، ” بلدیه” دیگر بخش برنامه است که آخرین مصوبات شورای شهر تهران را بررسی می‌کند و در بخش “تیتر” سعادت آباد هم به تحلیل اخبار روز در سطح ملی با سردبیران خبرگزاری‌ها می‌پردازند.

به گفته تهیه کننده برنامه «سعادت آباد»؛ در برنامه برای تعامل با مردم نظرسنجی از موضوعات مختلف دارد. موضوعات برنامه که در قالب سوال نظرسنجی طراحی می‌شود، غالبا با موضوعات روز طراحی خواهد شد و این موضوعات یک هفته قبل در اتاق فکر برنامه مطرح و نهایی می‌شود.

وی یکی از مهمترین ویژگی سعادت آباد را پیگیری دغدغه‌های مردم تا به نتیجه رسیدن آن دغدغه‌ها دانست که باعث شده میزان رضایت مردم از این برنامه بالا باشد.  

اجرای «سعادت آباد» ویژگی های خاصی می خواهد

محمد حسین هاشمی، مجری برنامه با اشاره به ویژگی‌های اجرا در این برنامه گفت: حال و هوای سعادت آباد و اجرای آن ویژگی منحصر به فردی را می‌خواهد؛ از جمله سعادت آباد باید سر ظهر مردم را شاداب نگه دارد و به آن‌ها انرژی بدهد و حال و هوای خوب برایشان به ارمغان بیاورد.

طبق گفته مجری برنامه لازمه اجرای این برنامه به روز بودن از آخرین اتفاقات دنیای سیاست، اقتصاد، دنیای اجتماع و فرهنگ است و سعی بر ایجاد حال و هوای خوب برای مردم است. وی از داشتن بخش طنز در سعادت آباد در کنار بخش‌های کاملا جدی برنامه می‌گوید که به عنوان مجری تلاش می‌کند فضای دوگانه طنز و جدی را حفظ کند و این تفکیک را با توجه به حال و هوای متفاوتی که در سعادت آباد وجود دارد انجام می‌دهد.

هاشمی درباره شرایط گفتگو‌ها و کمبود وقت در برنامه بیان کرد که به دلیل کمبود وقت، ما در گفت‌گوهاى برنامه سعات آباد امکان تحلیل و موشکافی و ریشه یابی نداریم. اما دغدغه رسانه را برای حوزه‌های مختلف از ازدواج و طلاق گرفته تا بودجه سال ۱۴۰۱، از وضعیت تعرفه پزشکان گرفته تا مذاکرات ایران در وین و… را نشان می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *