هنری

پیگیری درخواست مردم برای نامگذاری روز قهرمان ملی در تقویم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شورای فرهنگ عمومی، پس از شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۹۸، روز شهادت ایشان در تقویم ملی را به عنوان روز ملی مقاومت نامگذاری کرد. حالا امسال در پویشی مردمی، از این شورا خواسته شده تا یک روز در سال را به عنوان روز قهرمان ملی نامگذاری کند.

در همین ارتباط سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی، سردار سلیمانی را واسط بین قهرمان‌های دیروز، امروز و آینده ایران و انقلاب اسلامی می‌دانم.

به گفته او مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای خواسته اند تا در صورت امکان روز شهادت سردار سلیمانی (۱۳ دی) به عنوان روز قهرمان ملی نامگذاری شود؛ اما پیشتر این روز با عنوان روز ملی مقاومت در تقویم آمده است.

امامی درباره نامگذاری یکی از روز‌های تقویم به نام قهرمان ملی بیان کرد: همه چیز به نظر شورای فرهنگ عمومی وابسته است. از مفهوم، نظریه و مکتب شهید سلیمانی در یک کلام می‌شود به عنوان مکتب مقاومت یاد کرد. درخواست، پویش و پیشنهاد مردم محترم و قابل توجه است. ما در شورای فرهنگ عمومی این امکان و مجوز را داریم که اینگونه دستورات را بر اساس درخواست عمومی و فضای افکار عمومی مطرح کنیم. حتما این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم و با ادلّه به افکار عمومی پاسخ خواهیم داد.

در پویش مردمی نامگذاری یک روز در تقویم با عنوان روز قهرمان ملی به یاد سردار سلیمانی، دو تاریخ پیشنهادی دیگر هم مطرح شده است؛ یکی ۱۶ دی ماه که مصادف است با روز تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی و دیگری ۲۰ اسفندماه روز تولد او.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان مدافع حرم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *