هنری

پویش مردمی نامگذاری روز قهرمان ملی در دست بررسی است

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت وگو باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نام‌گذاری یکی از روز‌های تقویم به نام قهرمان ملی برای سردار سلیمانی گفت:در همان ایام شهادت شهید سلیمانی در سال ١٣٩٨ که واقعه بزرگ و رویداد بسیار تاریخ سازی در کشور اتفاق افتاد، شورای فرهنگ عمومی این روز را تحت عنوان روز ملی مقاومت که سالروز شهادت شهید سلیمانی بود ثبت کرد، این پویش و درخواست مردم در واقع مستلزم این است که این روز را در واقع تغییر نام دهیم، زیرا در تقویم رسمی کشور این عنوان ثبت شده است، بنده خود به عنوان دبیر شورا سردار سلیمانی را واسط بین قهرمان‌های دیروزی و قهرمان‌های امروزی و آینده ایران و انقلاب اسلامی می‌دانم.

وی درباره نامگذاری روز قهرمان ملی افزود:همه چیز به نظر شورای فرهنگ عمومی وابسته است. مفهوم، نظریه و مکتب شهید سلیمانی در یک کلام می‌شود از آن به عنوان مکتب مقاومت یاد کرد، قطعا ما باید در یک روز دیگر و جای دیگر این روز را تحت عنوان قهرمان ملی در تقویم موکول کنیم.
حتما این درخواست، پویش و پیشنهاد محترم و قابل توجهی است علی رغم اینکه در آیین نامه مان برای ورود به کمیسیون تقویم پویش‌های ملی قرار داده نشده، اما در شورای فرهنگی این امکان و مجوز را داریم که اینگونه دستورات را بر اساس درخواست عمومی و فضای افکار عمومی مطرح کنیم. حتما پیشنهاد را بررسی می‌کنیم و با ادله به افکار عمومی پاسخ خواهیم داد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام /

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *