علم و تکنولوژی

وعده چین برای تکمیل ایستگاه فضایی اش در سال ۲۰۲۲

باشگاه خبرنگاران جوان – چین متعهد شده است که ایستگاه فضایی در مدار خود را تا پایان سال تکمیل کند، زیرا این کشور می‌گوید بیش از 40 پرتاب را در سال 2022 برنامه‌ریزی کرده است که تقریباً با ایالات متحده برابری می‌کند.

خبرگزاری رسمی شین‌هوا، با استناد به اطلاعیه اخیر شرکت علوم و فناوری هوافضای چین موسوم به CASC، گفت که پرتاب‌ها شامل دو مأموریت سرنشین دار با خدمه شنژو، دو وسیله نقلیه باری تیانژو و دو واحد ایستگاه اضافی خواهد بود.

ماژول های علمی به نام‌های Mengtian و Wentian به ماژول اصلی Tianhe می‌پیوندند که در حال حاضر دارای سه خدمه است، و برنامه پرتاب نشان می‌دهد که چگونه چین ماموریت‌های خود را افزایش می‌دهد زیرا به دنبال ایفای نقش پیشرو در اکتشافات فضایی است.

یکی از مورد انتظارترین پرتاب های فضایی 7 در ماه مارس است، یک موشک 1010 متری (332 فوتی) که برای پرتاب در ماموریت های بعدی ماه در نظر گرفته شده است. چین مدت ها به دلیل مخالفت‌های آمریکا از ورود به ایستگاه بین‌المللی فضایی منع شد اما حالا تا حد زیادی به تنهایی کار می کند، برنامه ایستگاه فضایی تیانگونگ خود را به خوبی پیش برده و دو ایستگاه آزمایشی ساخته است.


بیشتر بخوانید

  • چشمِ طلایی جیمز وب به طور کامل باز شد

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *