علم و تکنولوژی

هوآوی خودرویی با سیستم عامل هارمونی و کلید دیجیتالی معرفی کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیزموچینا، شرکت هوآوی به تازگی دومین خودروی شاسی بلند هیبریدی خود را به نام هوآوی AITO M۵ Smart Car معرفی کرده است. این خودرو که طراحی آن از خودروی پورشه ماکان الهام گرفته شده، ظاهر بسیار مدرنی دارد و هوآوی آن را با همکاری برند چینی Seres ساخته است.

اما نکته جالب و مشخصه اصلی خودروی هوشمند AITO M۵ هوآوی این است که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی او اس بهره می‌برد و همانطور که احتمالا می‌دانید ویژگی اصلی این سیستم عامل، یکپارچه سازی دستگاه‌های هوآوی با یکدیگر است که این دستگاه‌ها شامل ساعت‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و حتی خودرو‌های هوشمند این شرکت است.

یو چنگدونگ مدیر واحد خودرو‌های برقی هوآوی، در مراسم معرفی این خودرو اعلام کرد که این شرکت اولین کلید دیجیتالی خودرو دنیا با قابلیت پشتیبانی از اتصال NFC و بلوتوث را برای خودروی AITO M۵ ارائه کرده است.

این کلید از سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ پشتیبانی خواهد کرد و علاوه بر داشتن قابلیت‌های یک کلید معمولی، این ویژگی را خواهد داشت که در صورت گم شدن، به راحتی بتوان آن را پیدا کرد. در ضمن، این کلید با استفاده از فناوری بلوتوث قادر به باز کردن و بستن قفل خودرو از راه دور خواهد بود و اگر بلوتوث هم کار نکرد امکان استفاده از اتصال NFC برای باز کردن قفل خودرو وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانید

  • موفقیت خودروی هوشمند اپل در هاله ای از ابهام

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *