🌟 فرهنگی

نمایش فرهنگ‌های مشترک ایران و ترکیه در یک نمایشگاه/ هنر باید به کمک صلح بیاید

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاه بین المللی «دنیای من» با حضور هنرمندان ایران و ترکیه در استان گیلان، شهر زیبای لاهیجان و در گالری استاد احدی روز ۲۰ خرداد ماه افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت همچون حسین محجوبی، علیرضا مرزبان، بهناز پورنگ و امیر احدی در کنار آثار هنرمندان جوان‌تر به نمایش درآمده است.

بهناز پورنگ از هنرمندان حاضر و رابط رسانه‌ای این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در دنیایی که بشریت و موجودات جهان درگیر خشونت‌های مختلف و جنگ و ناحقی و اخیرا ویروس کرونا شده اند، شاید برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بتواند بذر امید و همدلی بین تمامی جوامع بشریت را به سمت دنیایی پر از صلح و آرامش سوق دهد. هنر همواره شکلی از گفتار و نیز ابزاری جهت تعلیم و آموزش و شادمانی و شعف بوده و مضمون و محتوای «دنیای من» هم بیانگر این مطلب است.

وی افزود: ابتدا قرار بود نمایشگاه «دنیای من» مخصوص هنرجویان آموزشگاه هنری پویندگان باشد، اما با استقبال هنرمندان جهت حضور در این نمایشگاه، شورای هنری پویندگان دو ماه پیش فراخوان نمایشگاه را منتشر کرد و علاوه بر هنرمندان گیلانی، از استان البرز، شهر‌های همدان، مشهد، قم، شیراز و تهران هم آثاری به دییر خانه نمایشگاه بین المللی «دنیای من» رسید و همچنین آثار هنرمندان ترکیه نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

پورنگ توضیح داد: در این نمایشگاه اثری از استاد حسین محجوبی منظره ساز طبیعت که از ویژگی‌های آثار ایشان می‌توان به درختان سبز، برافراشته واسب‌های رها در طبیعت اشاره کرد، تاکیدی بر حفظ محیط زیست است. اساتید دیگر همچون امیر احدی، علیرضا مرزبان و yilmaz şenol از هنرمندان کشور ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یکی از اهداف این نمایشگاه را علاوه بر معرفی هنرمندان جوان در کنار اساتید پیشکسوت گسترش صنعت فرهنگ گردشگری برای جذب توریسم دانست و گفت: با توجه به قدمت استان گیلان و جاذبه‌های فرهنگی وهنری آن، نمایشگاه «دنیای من» می‌تواند فرهنگ‌های مشترک دو کشور ایران و ترکیه را مطرح کند. همچنین با توجه به روز جهانی صنایع دستی تلاش بر این بود تا هنر‌های سنتی ودستی استان گیلان را هم معرفی کنیم که هنرمندان لاهیجانی در این بخش معرف استان گیلان به عنوان یک مرکز توریستی جهت جذب صنعت توریسم هستند.

این نقاش ادامه داد: «دنیای من» میزبان چهل هنرمند و حدود ۶۰ اثر نقاشی با موضوعات، تکنیک و سبک‌های متنوع است که در بخش جانبی صنایع دستی و سنتی استان گیلان مطرح می‌شود. از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه هم می‌توان به حضور چند کودک هنرمند لاهیجانی اشاره کرد. امید است که با این نمایشگاه بتوانیم گامی کوچک جهت رشد و اعتلای فرهنگ برای آیندگان برداریم.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *