هنری

منظومه‌ای که برای سردار سلیمانی سروده شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «منظومه قاسم سلیمانی» اثر افشین اعلاء که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشتند در بنیاد شهید سلیمانی منتشرشد. این شاعر در شعرش به توصیف سردار سلیمانی می‌پردازد. شاعر برای آغاز سرایش منظومه اش به کرمان سفرمی کند. پس از زیارت مزار سردار سرایش منظومه آغاز می‌شود. هر تعداد بیتی که سروده می‌شد برای یمی از دوستان سردار سلیمانی به نام حقانیان ارسال می‌شد این کار را برای تشکر از طرح ایشان در زمینه تمثیل سردار سلیمانی با آرش کمانگیر ادامه می‌داد.


بیشتربخوانید

  • خاطراتی متفاوت از شهید سلیمانی را در «سلیمانی عزیز» بخوانید

هیچ مصداق عینی جز شهید سلیمانی برای ارش کمانگیر پیدا نمی‌شد. آرش یکی از اسطوره‌های شعر فارسی است که جان خود را در تیری قرار داد و مرز‌های ایران را به تصویرکشید همین مسئله باعث شد وی در ادبیات ایران با عنوان اسطوره جاودانه شود. شهید سلیمانی هم جان خود را در سخت‌ترین شرایط در کف گذاشت و حوزه اقتدار ما را از مرزهایمان تا مدیترانه و تا قلب رژیم صهونیستی فراتر برد و در این راه جانش را هم فدا کرد

افشین اعلاء وسواس زیادی برای سرودن منظومه شهید سلیمانی داشت و به قول شاعر این کار با عرق ریزی روح و آب چشم به سرانجام رسید. این منظومه ۲۰۰ بیتی در ابتدا با حماسه آرش کمانگیر آغاز می‌شود پس از آن با گذر از قرن‌ها به مقطعه انقلاب اسلامی وارد می‌شود در ادامه به دوران انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد. پس از آن به این مسئله اشاره می‌شود که با شیوه‌های دیگری از جمله داعش به ما فشار می‌آورند. به رزم‌های حاج قاسم سلیمانی در میدان نبرد هم اشاره می‌شود. نگاهی به خصایص اخلاقی وی نیز دارد. اشعار در فصل شهادت حاج قاسم سلیمانی جنبه سوگ پیدامی کند. تشییع پیکر وی در تهران، کرمان و جاودانه شدن سردار قاسم سلیمانی بر مزارد ساده وی در کرمان نماد وحدت مردم ایران می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *