🌟 اجتماعی

شرکت بهره‌برداری اتوبوس بیشترین ضرر را در شرایط کرونایی داشت/ نوسازی دوربین‌های کنترل ترافیک تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار کرد: خوشحالیم که به مناسبت عید فطر خط ۱۰ مترو تهران به مرحله احداث می‌رسد و در روز شنبه ایستگاه اقدسیه و مرزداران را افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: این منطقه و مناطق غربی نیازمند مترو بودند و نقاط شمالی تهران به طول ۴۳ کیلومتر به یکدیگر متصل می‌شوند.

هاشمی بیان کرد: همچنین جز برنامه‌های ما این است که به سمت وردآور هم حرکت کنیم. ما توانستیم اوراق مشارکت را با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دریافت کنیم و اقدامات نهایی اوراق مشارکت سال ۹۹ هم درحال نهایی شدن است و منابع لازم برای پروژه‌های در دست احداث وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه نزدیک انتخابات برخی از فعالیت‌های حمل و نقل زیر سوال می‌رود، گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر مترو در طول چهار سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۲۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته ۹ ایستگاه افتتاح شد که در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه بوده است و امسال هم احداث ۱۴ ایستگاه در دستور کار است و در حوزه اتوبوسرانی هم هنوز اتوبوس‌های جدید تحویل داده نشده است، اما از منابع داخلی ۲۰۰ اتوبوس خرید کردیم.

هاشمی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری اتوبوس بیشترین ضرر را در شرایط کرونایی کرد. البته ۱۰۵ قرارداد واگن به امضا رسید است و ظرف یک ماه آینده این قرارداد‌ها اجرایی می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ واگن در شهر تهران کم است، زیرا خرید آن‌ها ارزی بوده و دولت شرایط خرید را نداشته است. ما درحال بازسازی کردن ۲۰۰ واگن هستیم و ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت کردیم و امسال حدود ۱۵ هزار تاکسی نوسازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در بحث موتورسیکلت، اتوبوس برقی و دوچرخه اقدامات متعدد انجام دادیم و امیدوار هستیم ظرف ۴۵ روز آینده موتور‌های برقی در تهران فعال شوند.

هاشمی با اشاره به دوربین‌های شهر تهران گفت: از طریق شرکت کنترل ترافیک این موضوع را را دنبال می‌کنیم و ظرف سه ماه آینده فراخوان آن عملیاتی می‌شود که در بستر آن دوربین‌های شهرداری تهران نوسازی می‌شوند، زیرا دوربین‌ها مشکلاتی دارند که باید اصلاح شوند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *