هنری

شخصیت پیامبر را در «پویش پیامبر» بشناسید

باشگاه خبرنگاران جوان_ کتاب «پویش پیامبر» تازه‌ترین اثر سیدمجتبی حسینی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر در قالب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های حسینی درباره شخصیت و وجود پیامبر اکرم (ص) در هفت فصل تدوین شده است. موضوعات معرفت و محبت، خلقت تا بعثت، بعثت تا رحلت، معراج، وحی و تجربه نبوی و خاتمیت، سلوک فردی و سلوک اجتماعی در شخصیت ایشان از مواردی است که در اثر واکاوی شده است.


بیشتربخوانید

  • زندگی مهندس عشایری را در «تیه طلا» بخوانید

نویسنده در بخشی از اثر ایجاد معرفت و شناخت هر چند اندک درباره شخصیت پیامبر اکرم (ص) را هدف نگارش اثر بیان می‌کند و می‌گوید اگر صرف نظر از مباحث کلامی و نظری صرف، در جامعه اسلامی تنها خوبی‌های پیامبر اکبر را بشناسیم و آن را به دیگران هم بشناسانیم، نوعی جنبه عمومی نسبت به شخصیت ایشان ایجاد می‌شود و بسیاری از افراد با شناخت این شخصیت، رفتار و اخلاق ایشان مسلمان می‌شوند حتی اگر مسلمان نشوند در مقابل این شخصیت سر تعظیم و احترام فرود می‌آورند.

حسینی در صحت این اظهارنظر بر این ادعا هم دست می‌گذارد که در صدر اسلام هم بیش از اینکه مردم با سلاح پیامبر یا با مباحث نظری پیچیده پیامبر (ص)، جذب ایشان شوند با جذبه شخصی پیامبر به ایشان و اندیشه‌اش گرایش پیدا می‌کردند تا جایی که پیامبر حتی با سکوت هم مردم را به سوی خود جذب می‌کرد و نیروی جاذب او ریشه در درون الهی و ماموریت الهی‌اش داشت. متن کتاب همانند سخنرانی‌هایش ساده و شیوا در عین حال بسیار گرم و گیرا و با ادبیاتی تنظیم شده است که مخاطب را به تامل و تدقیق فرو می‌برد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *