🌟 فرهنگی

زیارت حضرت معصومه (س) در قم هم سنگ زیارت حضرت زهرا (س) است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قوامی، خطیب دکتری دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه تهران و علامه طباطبایی (ره) در گفت‌گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: به دلیل مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س)، ائمه اطهار (ع) شیعیان را تشویق به زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) کردند. چهار امام توصیه به زیارت حضرت معصومه کرده اند که این ائمه شامل، امام صادق (ع)، امام کاظم (ع)، امام رضا (ع) و حضرت جواد (ع) است. این بزرگان زیارت حضرت معصومه (س) در قم را هم سنگ زیارت حضرت زهرا (س) می‌دانند و در صورت زیارت بابصیرت مرقد ایشان بهشت بر او واجب می‌شود.

وی درباره توسل به حضرت معصومه (س) نیز راهی ذکر و اظهار کرد: آن‌هایی که قصد توسل به حضرت معصومه (س) را دارند می‌توانند پس از خواندن زیارت حضرت معصومه (س) دو رکعت نماز هدیه به ایشان دهند و خواسته خود را از حضرت بطلبند. کرامات زیادی از کریمه اهل بیت (س) نقل شده که از جمله آ« آیت الله اراکی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره شفای طلبه خارجی بیان کردند. همچنین حضرت آیت الله بهجت هنگام نزدیکی به مقبره حضرت معصومه (س) احترام خاصی می‌گذاشتند و دیگر با کسی صحبت نمی‌کردند و حالت تواضع خاصی نسبت به حضرت معصومه (س) داشتند.

این کارشناس مذهبی در پایان درباره نام گذاری ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بیان کرد: حضرت معصومه (س) به دلیل پیدا نشدن هم کفو، ازدواج نکردند. تنها امامزاده‌ای که ازدواج نکردند، حضرت معصومه (س) بود. نام گذاری ولادت کریمه اهل بیت (س) به نام دختر به این دلیل است که به نسل جوان بگوییم الگو‌هایی مانند حضرت معصومه (ُس) داریم. البته حضرت معصومه (س) به دلیل هجرت موفق به امر ازدواج نشدند و در عین حال فضائل اخلاقی و کرامات حضرت معصومه (س) و سبک زندگی ایشان باید برای دختران تبیین شود.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *