هنری

زوج هنری با ساخت تندیس به سردار دل‌ها ابراز ارادت کردند

باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عصمتی نگارگر و مجسمه‌ساز گفت: ابزار ما هنرمندان برای ادای دین به ساحت شهدا و حاج قاسم سلیمانی هنر است.

وی برای ساخت سردیس برنزی که ظهر امروز در حوزه هنری رونمایی شد، به صورت مشترک با همسرش مینا صدری همکاری داشته است. اثری که ساخت آن دو ماه طول کشید و در سال ۹۹ تولید شد.

این هنرمند از توجه خود روی تمام جزئیات و تناسبات چهره خبر داد و گفت: بعد از ساخت و تبدیل سردیس به برنز، یک پایه سنگی برای آن طراحی شد. ارتفاع این سردیس ۳۹ سانت است که با ارتفاع پایه سنگی آن به ۸۵ سانتی‌متر می‌رسد.

حسین عصمتی بعد از تحصیلات فوق لیسانس، برحسب علاقه شخصی خود و برای شناخت بیشتر نگارگری ایران به سراغ این هنر رفت. او از کودکی مجسمه کار میکند، اما در رشته نگارگری شناخته شده‌تر است. علاوه بر سردیس سردار سلیمانی، یک مجموعه مجسمه هم با همسرش تولید کرده است. مجموعه‌ای که ویژگی‌های نگارگری در آن‌ها لحاظ می‌شود. بعضی‌ها از این کار‌ها با الهام از طراحی‌های رضا عباسی خلق شده اند.

این زوج هنری آثارشان را حاصل علایق و ارادت شخصی خود می‌دانند که مربوط به سفارش ارگان خاصی نیست.

مینا صدری هم ساخت سردیس برنزی حاج قاسم سلیمانی را خودجوش دانست و گفت: این اثر با علاقه مندی شخصی خلق شد. لحظات خلق این سردیس، خاص‌ترین لحظات در دوران هنری من محسوب می‌شود. وجود گرانقدر شهید سلیمانی کمک کرد تا کار تندیس ایشان را با مهارت پیش ببریم و کار را خودمان را دوست دارم.

وی طراحی چهره را یکی از پیچیده‌ترین کار‌های پیکره دانست و افزود: انسان کمالی در ساحت خود دارد که باید در پرتره او نشان داده شود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *