🌟 فرهنگی

«دنیای سوفی» اثری فلسفی برای نوجوانان

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «دنیای سوفی» اثر یاستین گوردر با ترجمه مهرداد بازیاری در نشر هرمس منتشر شد. این اثر یک رمان فلسفی است که برای نخستین بار سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. «دنیای سوفی» کتاب تاریخ فلسفه را به زبانی ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند.


بیشتربخوانید

  • ماجرای جابجایی مدیر سخت گیر با شیطان‌ترین بچه مدرسه در «بچه مدیر»

دنیای سوفی تاکنون به ۵۹ زبان ترجمه شده است. علاوه بر نوجوانان، بزرگسالان هم به این اثر علاقه‌مند هستند. این کتاب داستان دختری است که در آستانه ۱۵ سالگی نامه‌هایی جالب و نوار‌هایی ویدئویی از شخصی به نام «آلبرتو ناکس» دریافت می‌کند. در این نامه‌ها و ویدئو‌ها سوالاتی مانند چگونگی پدید آمدن جهان مطرح می‌شود. سوالاتی که آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه است.

در ابتدای نامه‌ها مطالبی درباره یونان باستان، سقراط و سوالات اساسی زندگی بشری مطرح می‌شود. پس از دریافت چند نامه سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند؛ صحبت‌های آن‌ها عمدتا درباره نظریات یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری و مسائلی از جمله انقلاب‌های بزرگ تا مسائل امروز بشری است.

یاستین گوردر، نویسنده نروژی و معلم فلسفه است. دلیل عمده شهرتش به دلیل نگارش کتاب آموزش فلسفه در قالب داستان با عنوان «دنیای سوفی» است. او رمان‌ها و داستان‌هایی خلق می‌کند که بیشتر اطلاعات فلسفی برای مخاطبانش دارد. وی در رشته فلسفه، الهیات و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ التحصیل شده است. او سپس ده سال «تاریخ عقاید» را در دبیرستان تدریس کرد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *