🌟 فرهنگی

دعوت مردم به شرکت در انتخابات کمتر از جهاد نیست

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رحیمی صادق مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: هیچ کس نمی‌تواند در این ایام نسبت به اتفاقات بی‌تفاوت باشد، این که کاری نکنیم و بی‌تفاوت باشیم ممکن است در آینده موجب حسرت و افسوسی شود که برایمان بی فایده است. هر قدر که عمر جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود ظرفیت‌ها، اهداف و آثار آن بیش از پیش شناخته و آرمان‌های والای آن برای همه آشکار می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • بیعت در غدیر، رویدادی که در حال تکرار شدن است

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل برای دشمنی بحث انتخابات است که همیشه سعی در زیر سوال بردن انتخابات در جمهوری اسلامی دارد، اینکه تحلیل درستی از حوادث و اتفاقات داشته باشیم اهمیت بالایی دارد. امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس»؛ کسی که نسبت به زمان خود آگاه باشد، لغزش‌ها بر او هجوم نمی‌آورند. آنچه از این روایت به دست می‌آید آن است که شخص دچار لغزش و شبهه در زمان‌های مهم و حساس عالم به زمان نیست. اشخاصی بودند که حضرت امام خمینی (ره) آن‌ها را ثمره عمر خویش می‌دانستند، اما لغزش‌ها و شبهات آن‌ها را تا جایی پیش برد که در مقابل امام و انقلاب‌ایستادند و یک عمر مجاهدت و مبارزه خود را تباه کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نداشتن بینش درست از شرایط موجود باعث تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود تاثیرات بسیار بدی در آینده جامعه دارد با توجه به این مطلب دشمن‌شناسی یکی از مهم‌ترین معارف اسلامی است امیرالمومنین (ع) نیز در روایتی می‌فرمایند: «إذا تَغَیَّرَ السُّلطان تَغَیَّرَ الزمان»؛ زمانی که حاکم تغییر می‌کند جامعه و شرایط نیز تغییر می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت بیش از۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز دچار مشکلات و کاستی‌هایی هستیم. وجود فساد در مدیران، رانت‌ها و عدم نظارت‌ها ما را در گام دوم انقلاب ناکام گذاشته است علاوه بر این مردم عزیز ایران نیز در چند سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و دشواری‌های زیادی را تحمل کرده اند، مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی‌ها در بخش ها‌ی مختلف از عدم کنترل قیمت‌ها تا تعطیلی کارخانه‌ها به جان مردم افتاده و آن‌هایی که می‌خواهند همه کیان ایران را به غرب‌گره بزنند همه کیان خود را در بقای وضع موجود می‌دانند.

دعوت مردم به شرکت در انتخاات کمتر از جهاد در راه خدا نیست/ تکلیف، مقابل با دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات است

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند «اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل تمام دنیای آن‌ها می‌ایستیم»؛ ما نیز در این انتخابات باید با انتخاب صحیح به رئیس جمهوری رای بدهیم که این فساد را از بین برده و مرهمی بر زخم ملت شریف ایران باشد و ریشه فساد و مدیریت ناصحیح را در ایران بخشکاند. خیلی از مواردی را که در حال حاضر وجود دارد از فساد در واردات و صادرات تا فساد و نا کارآمدی در بخش‌های دیگر را با انتخاب درست در این انتخابات می‌توان ریشه کن کرد.

این کارشناس مذهبی افزود: این انتخابات مقابله دو تفکر اسلام انقلابی حامی محرومان و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی و در طرف دیگر اسلام قدر طلبان و ثروت اندوزان و مفسدان است. در شرایط موجود کشور، برخی از مردم به خاطر شرایط اقتصادی و ناملایمات موجود کشور هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند وظیفه ما و تمام کسانی که خود از انقلاب می‌دانند و انقلابی می‌نامند در این برهه زمانی ترغیب و‌امید دهی است تا با شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح شرایط را تغییر دهند.

دعوت مردم به شرکت در انتخاات کمتر از جهاد در راه خدا نیست/ تکلیف، مقابل با دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات است

حجت الاسلام رحیمی توضیح داد: مقام معظم رهبری در موارد بسیاری فرموده اند که اگر مردم را قانع کنیم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند پس وظیفه ما در حال حاضر اقناع مردم برای شرکت در انتخابات است و واقعا باید در این راه با تمام وجود تلاش کنیم و از هیچ کمک و تلاشی در راه انقلاب کم نگذاریم که این امر باعث بالا رفتن مشارکت مردم می‌شود و پشتوانه‌ای برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: نظام و انقلاب اسلامی ایران همیشه با حضور پر شور و حد اکثری مردم در پای صندوق‌های رای مشروعیت و مقبولیت خود را به جهانیان ثابت کرده، اما عده‌ای به دنبال آن هستند که این مشروعیت را با کم کردن مشارکت زیر سوال ببرند و در این راه از هیچ دروغ و هجمه‌ای فرو‌گذار نیستند، متاسفانه مشاهده کردیم عده‌ای در مناظرات گذشته سعی آن داشتند تا با برخی سیاه نمایی‌ها مردم را از انقلاب و نظام اسلامی دل سرد کنند و با بیان برخی سخنان به جبهه انقلاب لطمه وارد کنند.

حجت الاسلام رحیمی در پایان گفت: وظیفه یک انقلابی است تا با بیان پیشرفت‌های صورت گرفته و خدمات جمهوری اسلامی در مقابل این هجمه‌ها بایستد. در فضای مجازی با تولید محتوا و در فضای جامعه با روشنگری و رفع شبهات، مردم را به سوی حضور حداکثری در انتخابات سوق دهیم. فرصت را نباید از دست داد قطعا فعالیت در عرصه انتخابات کمتر از جهاد در جبهه‌ها نیست و باید در راه این انقلاب و تشویق مردم به حضور در انتخابات تمام توان خود را به کار گیریم.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *