🌟 فرهنگی

دختران عامل بهشتی شدن پدر و مادرها+ فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دختر در دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، از اهمیت وجود دختران در خانواده‌ها همین بس که یکی از اقدامات اولیه اسلام و خاتم النبیین (ص) مخالفت با زنده به گور کردن آنان است.

حجت السلام و المسلمین علیرضا پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود با اشاره به روایت نبوی به اهمیت شاد کردن دختران در کانون گرم خانواده اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی می‌فرمایند اگر کسی دختر خود را خوشحال کند مانند کسی است که یکی از فرزندان حضرت اسماعیل را از اسارت نجات داده است، این بهترین فرصت برای پدرانی است که می‌خواهند با شاد کردن دل دختران خود در روز قیامت در آغوش انوار رحمت الهی قرار بگیرند.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های شاد کردن دختران هدیه دادن به آنان است، پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند، هر کس به بازار رود هدیه‏‌ای برای خانواده‏‌اش بخرد، پاداش او مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می‌دهد و این عمل باعث ثواب زیاد می‌شود. حضرت رسول اکرم (ص) در ادامه این حدیث می‌فرمایند: «بالاناث قَبْلَ الذکور» مرد هنگامی که هدیه را به خانه می‌‏برد، باید، قبل از پسران، به دختران هدیه بدهد.

این کارشناس و سخنران مذهبی در پایان گفت: خداوند به دختر داری بها داده و ارزش معنوی آن را بالا برده است. ما اگر متوجه ارزش معنوی دختران شویم رفتارمان با آن‌ها محترمانه‌تر خواهد شد. انعکاس این رفتار ما باعث می‌شود دختران اموری مانند حجاب و عفاف در وجودشان قوی‌تر شده و به محبت و توجه دیگران نیاز پیدا نکنند و نتیجه این عمل عامل وقار، حیا و ایجاد حجاب باطنی در آنان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه می‌توانید ویدئو آن را مشاهده کنید.

کد ویدیو

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *