🌟 فرهنگی

خداوند در قرآن کریم تبعیت نکردن از چه کسانی را سفارش کرده است؟

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده و روزهای پایانی‌اش را می‌گذراند. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. 

امروز سراغ آیه‌ای از سوره قلم می رویم؛

کد ویدیو

خداوند در آیه ۸ تا ۱۴ سوره قلم می فرماید: ” فَلَاتُطِعِ الْمُکَذِّبِینَ وَدُّواْ لَوْتُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ وَلَا تُطِعْ کُلَّ حَلَّافٍ مَّهِینٍ هَمَّازٍ مَّشَّآءٍ بِنَمِیمٍ مَّنَّاعٍ لِّلْخَیْرِ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ عُتُلٍ‏ّبَعْدَ ذَلِکَ زَنِیمٍ أَن کَانَ ذَا مَالٍ وَ بَنِینَ پس، از تکذیب کنندگان اطاعت نکن. آنان دوست دارند که تو سازش کنى و آنان نیز با تو سازش کنند و از هر فرومایه که بسیار سوگند یاد مى ‏کند، پیروى نکن. (آن که) عیب جوست و براى سخن چینى در جنب و جوش است. براى جلوگیرى از کارهاى خیر اصرار مى‏ ورزد، متجاوز و گنه‏ پیشه است. خشن و بى اساس و تبار است. تمام این زشتى ها به خاطر آن است که او داراى مال فراوان و فرزندان نیرومند است.”

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی درباره پیام این آیه گفت: در جامعه اسلامى، افراد بى‏ نسب و فرومایه (مهین)، عیب‏ جو (نمیم) و افراد بی خیر و کسانی سخن چینی جزو ذاتشان شده است، شایسته نیستند که از آنها پیروی بشود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *